Zeit  2 Stunden 27 Minuten

4,0
8,0

angezeigt 1771 Mal, heruntergeladen 19 Mal

bei Sagaró, Catalunya (España)

Se surt del trencant de la carretera de la Mare de Déu del Mont amb la Pista cap a Falgars. Ràpidament, es passa per Falgars, que té una vista impressionant sobre la plana de l'Empordà. Al cap d'uns metres, s'arriba a la Font de Falgars, amb una ombra que és la delícia de l'estiu i que tot i els cartells anunciant la falta de control de la seva potabilitat, baixa una aigua boníssima. Uns metres més enllà hi ha una balconada que a part de l'Empordà deixa veure les Salines, el Canigó i la capçalera del Manol. El camí continua en suau pujada i al cap d'uns 200 metres, en el trencant, agafarem el camí de la dreta, que no baixa, però tampoc puja decididament. La pista faldeja el bac Falgars i el del Soler, que culmina en el pont que creua la riera de Joncanat. Ara comença una lleugera baixada amb alguna que altra pujada fins al trencant cap al Soler, que deixarem a la dreta per fer una darrera pujada abans de baixar decididament cap a Puigbalí.

Pocs metres abans d'arribar-hi, prenent a l'esquerra una pista aperduada que s'endinsa a la impressionant baga del Carig (marques roges; atenció amb els tormells!!). La pista s'acaba sobtadament en travessar un rierol; haguéssim pogut agafar un corriol uns metres abans, però no és gaire evident... Podem pujar uns metres seguint el rierol i prendre'l cap a la dreta fins al cap d'un parell de quilòmetres, quan ens trobem amb la pista que de Can Serra puja a Lliurona. La seguint a l'esquerra fins arribar a la collada de les Canals del Carig. Abans, haurem passat pel costat del Roure dels Capellans i la pista (posteriorment corriol) que, passant per la font del Bac, puja directament al pla del Vi.

A les Canals, tombem cap a l'esquerra per la pista que porta a l'Espinau. En el moment que sorteja un caire, ens trobem una pista en molt mal estat que surt a l'esquerra, seguint un pastor elèctric (d'aquí al cim, les cames i els pulmons van aconsellar-me fer-ho caminant...). En un collet, la pista s'acaba i s'emprèn la darrera pujada cap a la Tossa d'Espinau: se segueixen unes marques roges al començament, que arribant al coll es perden. Cal seguir muntanya amunt pels herbeis fins el cim. Vista esplèndida del Pirineu oriental: en dies clars, fins i tot es veu el Pedraforca!! Es baixa per anar a trobar el caire de la serra de Corones, que enllaça la Tossa i el Mont, passant pel Pla del Vi i baixant posteriorment al Coll de Joncanat. Aquí s'agafa una pista a l'esquerra (la primera després del filat) que va en direcció a Falgars, fent alguna pujada i passant a prop del faig gran, quan ens trobem amb el camí que baixa del Mont; continuem seguint la pista fins a trobar-nos amb el primer trencall que ens hem trobat. Ara només falta desfer el camí fins a Falgars, passant de nou per la gran balconada, la font i, finalment, el mas.

En definitiva, una bona volta amb una vista preciosa a la Tossa i després, a esmorzar a casa!!
Unterkunft

Falgars

Brücke

Pont sobre la riera de Joncanat

Trencant al Soler

Cal prendre el camí de l'esquerra...

Puigbalí

Wasserstelle

Brollador

només després d'una gran pluja

Pista emporlanada a Lliurona

venim del corriol de la dreta
Baum

Roure dels Capellans

COLL CANALS DEL CARIG

Pista a l'esquerra: cap a la Tossa!!

Gipfel

Tossa d'Espinau

La Xula també va arribar!

Pla del Vi

Coll de Joncanat

Balconada prop de Falgars

• Foto von mariallinas

mariallinas 30.04.2019

Ich bin diesem Trail gefolgt  verifiziert  Mehr anzeigen

M ha agradat molt la ruta, una ruta per anar a la Tossa d Espinau que no coneixia. Les vistes des del cim fantàstiques