Zeit  10 Stunden 5 Minuten

Aufgezeichnet Januar 2016

9,2

angezeigt 829 Mal, heruntergeladen 24 Mal

bei Tindaya, Canarias (España)

Etapa variada que comencem pedalant per camins de pedra volcànica de la feréstega costa oest per girar ben aviat cap a l'est, apartant-nos del mar i endinsant-nos cap a l'interior fins al poble de Tindaya, on aparquem les bicicletes per ascendir a peu a l'emblemàtica muntanya de Tindaya (track següent). Després de pujar la muntanya i de menjar en un bar de tapes casolanes del poble, seguim la nostra ruta, ara per l'interior de Fuerteventura, creuant desolats paisatges volcànics i pobles gens turístics, com ara Llanos de la Concepción, després del qual, al km 25 aproximadament, comença una dura ascensió per carretera asfaltada fins a un coll de 600 metres. Ara ja només ens faltarà una ràpida baixada fins al bonic poble de Betancuria.

Mehr anzeigen external

Tindaya

Tindaya és un poble gens turístic que destaca per tenir al costat una muntanya amb el mateix nom i amb un gran interès geològic i històric, especialment pels gravats rupestres que hi trobem. Hi ha un restaurants i un parell de bars de poble.

Estatues de Guise i Ayose

Al mirador que hi ha al coll de 600 metres, just abans de baixar cap a Betancuria, hi ha unes estàtues de bronze d'uns 4 metres d'alçada que representen als antics reis de Fuerteventura, el rei Guise i el rei Ayose, que governaven els dos regnes que hi havia a l'illa (Jandía i Maxorata) fins a l'any 1.402, en que els espanyols la van conquerir. Aquests dos regnes estaven separats per un mur del que encara en queden restes a l'istme de La Paret.

Betancuria

Betancuria és un bonic poble enclavat enmig d'una vall envoltada de muntanyes. Va ser fundada per Jean de Béthencourt (d'aquí el nom del poble) l'any 1.404 convertint-se en la capital de Fuerteventura fins el 1.834.
Campingplatz

Nit

Vam arribar a Betancuria a boca foscant, així que vam buscar un racó tranquil per les rodalies del poble per passar la nit.