• Foto von Via Ferrata / Klettersteig: Königschusswand Steig, Rax

2,6
5,1

angezeigt 4073 Mal, heruntergeladen 29 Mal

bei Griesleiten, Lower Austria (Austria)

Najťažšia ferrata v Raxe. Nie je úplne ľahké ju nájsť, GPS sa možno zíde. Od nástupu do Haid Steigu ďalej po nepríjemnom strmom suťovisku (vedie tade značený Holzknechtsteig), po chvíli odbočiť hore doprava ku čiernym fľakom v stene Preiner Wandu. Nasleduje cca 100 výškových metrov voľného lezenia nižšej náročnosti (veľa ľudí to ide bez istenia, ja som tú odvahu nemal, skoby tam sú) k začiatku ferraty. Treba sledovať modré nápisy "KS". Vo ferrate nečakajte umelé stupy, je tam len lano na istenie. Je dosť staré, zavadzajú na ňom spoje a má nepríjemne veľké rozostupy medzi kotvami. Klasická ferrata vedená logickou lezeckou cestou, ocení ju skôr lezec ako ferratista očakávajúci v skale kopec železa.

Nezaistený traverz od Čiernej Madony (Haid Steig) som videl a stačilo mi, skúšať ho nebudem - radšej sa vytrápim v suťovisku. Cestou nazad sme trochu poblúdili, tú nelogickú odbočku si nešímajte :-)