Zeit  7 Stunden 24 Minuten

• Landschaft

9,7

angezeigt 1807 Mal, heruntergeladen 98 Mal

bei Sant Quirze de Besora, Catalunya (España)

Ruta per gaudir dels colors de la tardor al bell mig del espai natural protegit de “Serres de Milany-Santa Magdalena i Puigsacalm-Bellmunt “ visitant un parell de baumes i el Puig de St. Jaume.

Des de St. Quirze de Besora anem a Montesquiu i remuntem per pista fins als prats de Beví on veiem les seves cingleres a sobre nostra, anem fins a la pista cimentada i en fem un tros per agafar la pista que puja a la casa de l'Espunyola, la anem seguim fins a creuar una pollancreda i arribem per sota a l'espectacular bauma del Teixidor.
Remuntem una mica i ja de planer fins a la casa del Burbau i després per pista vella en mig d'una magnifica fageda fins a Massats, d'aquí fins a trobar la pista principal. La seguim amunt passant pel immens Pla Marenyol, després l'avinguda dels faigs -sempre espectacular- i arribem al Coll del Barretó on hi ha encreuament de pistes i camins.
Ens fiquem al mig dels prats per remuntar fins a un collet i d'aquí amunt per pista abandonada fins a dalt el Puig de St. Jaume; curiosament no te forma de pic sinó que es un pla de pastura i el punt més alt hi ha un gran roure i un gran faig, les vistes son impressionants sobretot cap al sud on podem veure fàcilment Montserrat.
Reculem fins al collet i anem a buscar el corriol de la bauma dels Ferrers, costa de trobar ja que és poc utilitzat, majoritàriament en baixada fins a la bauma dels Ferrers i d'aquí corriol fins a un collet on trobem una pista, la creuem i per pista vella baixem al Sot del Cirer i d'aquí fins a St. maria de Besora.
Anem cap el Mir, baixem per pista, després planegem fins a un punt que puja bastant i és on ens hem de desviar per agafar un corriol fins a la riera de la Foradada on la seguim creuant-la moltes vegades fins al final.

Ruta 95-98 % ciclable per pistes velles i abandonades, algunes d'elles convertides a camins i un parell de corriols

El tram del corriol de la bauma dels Ferrers es pot considerar con a difícil ja que és complicat de seguir-lo bé, s'ha d'anar buscant el lloc més net per passar, normalment arran de cinglera fins arribar al filat on haurem de remuntar a peu un tros petit, després seguir-lo fins a veure la bauma. ATENCIÓ: Tot aquest corriol està farcit d'arços per tant molt en compte a les punxades.

La millor època per fer-la es a la tardor si voleu gaudir del seus colors.

Temps efectiu 4h. 15', la resta parades per gaudir d'una època especial pel seu cromatisme, també per les vistes en diferents llocs, i per fer fotos; tant varen ser les parades que al final quasi arribem de fosc.
Höhle

4 Kommentare

• Foto von mparaira

mparaira 08.10.2015

Boscbosc, tens penjades unes rutes magnífiques i unes fotos collonudes !!! Deus invertir força temps en fer-les, no ?
    Felicitats, són molt inspiradores. Aquesta tardor espero fer aquesta ruta, m'ha enganxat amb les fotos ! ;-D

• Foto von boscbosc

boscbosc 09.10.2015

Gràcies mparaira;
    Per fer rutes una mica diferents i que no estiguin massa repetides es necessita una mica de temps, faig servir el Wikiloc, el Base Camp i el Google earth. A vegades no surten com un voldria i s'han de canviar sobre la marxa però aixo forma part de la BTT.

En quan a les fotos estan fetes amb càmera compacta de gama mitja-alta.

• Foto von mparaira

mparaira 10.10.2015

Està molt bé el plantejament, felicitats.
    En quant a les fotos, em referia més al fotògraf que a la càmera ;-D La composició està molt ben treballada i resulten molt originals, a banda de xulíssimes.
    Que per molt anys puguis seguir penjant rutes així ! Salut.

• Foto von qriolis

qriolis 30.10.2016

Ich bin diesem Trail gefolgt  Mehr anzeigen

crec que el tram no ciclable és algo més, potser en km no, però si en temps invertit pel tram que és més de camí per excursionista.. a part d'aquest tram que com be diu moltes punxes que rasquen , la resta de ruta fantàstica, Moltes gràcies!!!