Zeit  6 Stunden 59 Minuten

• Landschaft

7,8

angezeigt 4116 Mal, heruntergeladen 133 Mal

bei Entrèves, Valle d’Aosta (Italia)

Ruta circular que sortint del funivia de Courmayeur (1.300m) s'enfila ràpidament cap a la cota 1600 dins de l'espectacular Val Ferret. Els primers quilòmetres fins quasi arribats al refugi de la Val Ferret són per carretera (km 10,5).

Sortint del refugi tenim una pujada per corriol amb molt desnivell que obliga a remuntar forces trams a peu (aprox 1,5 km) fins arribar a l'Arnuova di Mezzo seguint les marques del TMB (Tour del Mont-Blanc). Ja ens trobem a cota 2000 i durant 15 kms ens mourem entre els 1.900 i 2.080 amb constants puja i baixa íntegrament per senderó.

Passem per dos refugis més: el de Walter Bonatti (km 17) i el de Bertone (km 25) on a mitjans d'agost trobareu molts senderistes; cal anar amb compte. Zona turística per excel·lència de la Vall d'Aosta.

El llarg corriol té trams per a tots els gustos: flow, pujada tècnica amb pedra, senderó aeri, reguerots, alguna arrel, petits trams tècnics damunt la bici i d'altres a peu.
La part més tècnica i amb diferència és el descens picat des del refugi Bertone fins a Courmayeur: en els primers 2 km baixem 400 metres (de 1900 a 1500m) amb un corriol pedregós, revirat i amb esglaons que farà les delícies dels més agosarats. Aquest tros en concret és "només experts" si bé he fixat un "difícil" de dificultat tècnica global.

El paisatge valdostà és brutal, aclaparador: davant nostre i permanentment tenim un mur granític que s'eleva per damunt dels 4.000 metres de cota amb un munt de cims emblemàtics: Mont Dolent, Aiguille de Triolet, Aiguille de Leschaux, Grandes Jorasses, Aiguille de Rochefort, Dent del Gegant, Punta Helbronner, etc. ... i la preciosa i verda Val Ferret que uneix Itàlia, França i Suïssa: un clàssic del TMB

RELIVE: https://www.relive.cc/view/748879348

Courmayeur-Val Ferret / Alps MTB 2016 from bttmania.org on Vimeo.