angezeigt 923 Mal, heruntergeladen 20 Mal

bei Palau Sacosta, Catalunya (España)

Ruta senzilla amb una única dificultat tècnica, la pujada a Sant Amanç, que és de molt bon fer. La resta, planejar per la vall del Ter i després per la de l'Onyar.

Se surt de Girona per les hortes de Santa Eugènia i es fa tota la via verda fins a Anglès, no hi ha cap dificultat ni problema. S'entra a la vila per la carretera vella, el carrer de Girona, i quan s'arriba a un semàfor cal continuar recte, i llavors seguir la indicació de l'escola Pompeu Fabra. Es continua recte i s'arriba a una rotonda i cal prendre la tercera sortida. S'arriben a unes cases i una nau i aquí cal girar a l'esquerra i deixar l'asfalt. Vigileu que en el track hi ha un petit error.

Es continua per aquest camí, en lleu pujada, es passa un mas, fins que s'arriba a un trencant, cal girar a la dreta i de seguida, de nou, també a la dreta. Es va pujant sense dificultat i s'arriba a un nou trencall, de nou cap a la dreta i en una corba cal prendre un camí en força mal estat que puja, no cal travessar un rierol. Per aquest camí aviat veurem el senyal de Sant Amanç de la foto 2, el corriol posarà a prova la resta de les nostres forces.

A continuació es baixa cap a la carretera C-63, es travessa cap a l'esquerra i al primer trencall a la dreta, no hi ha massa distància. A partir d'aquí és important seguir el track, perquè hi ha múltiples trencalls, entre camps d'avellaners. Com a referències, cal anar per un camí amb un senyal de prohibit el pas, excepte veïns i veure un mas. Si s'ha fet bé s'arriba al trencall de la foto 5, a pocs metres de Sant Pere Sestronques, per si algú hi vol anar.

Es continua recte, cap a Sant Romà. Després d'un altre mas, d'uns camps i d'avellaners s'arriba a una carretera, cal anar a l'esquerra i continuar fins a Sant Romà. On s'acaba l'asfalt, girar a l'esquerra i seguir el camí marcat pel track, que ens deixarà a la GI-533, al costat del volcà de la Crosa. Se segueix una mica cap a Girona i es pren el trencant d'Estanyol. D'aquí es va a Aiguaviva, al polígon del Mas Aliu i finalment Vilablereix. S'entra a Girona per la carretera de Santa Coloma.

L'IBP d'aquesta ruta és 40A. La qualifico de moderada per la llargada, dificultat no en té, la pujada de Sant Amanç és de molt bon fer.