CarlesSL

3,7
7,3

angezeigt 833 Mal, heruntergeladen 19 Mal

bei Vilanoveta, Catalunya (España)

Ruta circular molt senzilla que transcorre en gran part pel canal de Seròs. A l'arribar a Albatàrrec s'entra al poble per passar pel costat del Castell d'Albatàrrec i novament es continua pel canal. Poc abans d'arribar a Montoliu de Lleida cal desviar-se per una carretera asfaltada entre camps d'arbrers fruiters per ascendir a un petit turó on està l'ermita de Montserrat.
Cal passar per sota de la via del tren i immediatament agafar el camí de baixada del costat del canal; al final del camí es veu un túnel.
Castell del segle XVI, arquitecte Joan Miró de Espolter. Està considerat com bé d'Interès cultural.
Just al passar de llarg aquest pont a mà dreta us trobareu amb una carretera asfaltada, la qual és la us durà cap a l'ermita.
Tot just passat el pont.
Si no agafeu la drecera i segui pel canal de Seròs us trobareu amb una vista de Montoliu de Lleida.
Girar a mà esquerra
A la partida de l’Abellar trobem la modesta ermita de Montserrat , de planta rectangular, amb contraforts a les cantoneres de l’edifici i al mig del mur posterior. L’ermita de Montserrat, bastida el 1981, està dedicada, com el seu nom indica, a la patrona de Catalunya, la Mare de Déu de Montserrat. L’espai del voltant compta amb bancs a recer d’uns pins, i pels volts del 27 d’abril, festivitat de la Verge de Montserrat, s’hi celebra un petit aplec. Informació extreta de la web www.festacatalunya.cat En definitiva és un petit altar dedicada a la moreneta.