Zeit  4 Stunden 59 Minuten

• Landschaft

8,7

angezeigt 1303 Mal, heruntergeladen 50 Mal

bei Mata, Catalunya (España)

Ruta realment fàcil i entretinguda per conèixer racons del Pla de l'Estany, sobre tot desprès de pluges.
Avui l'objectiu era veure la Platja d'Espolla i el Salt de Martís amb aigua després de les fortes pluges i nevades i del desglaç per la pujada de temperatures. I ho hem aconseguit.
Ens hem trobat amb la Carme a Mata, davant de l'estació de l'antic carrilet i després amb dos amics seus, Pere i Robert, que els hem trobat fen un tallat al Club Natació de Banyoles.
Abans hem aprofitat per fer visita turística de Mata i Banyoles i hem pujat a Sant Martirià per veure l'Estany des d'aquest cim abans d'arribar-nos a la Platja d'Espolla, plena d'aigua i de gent i desprès anar als Salts de Martís, avui espectaculars, seguin el riu que els alimenta des de la Platja d'Espolla. Tot plegat encantador, amb un sol espaterrant.
Després de fer les corresponents fotos hem fet un petit mos a Can Bosc, el mas que hi ha després dels Salts i hem continuat baixant fins al Fluvià. L'hem resseguit una mica, avui també espectacular d'aigua, i hem pujat per uns camins que ens han portat fins a la Hípica Bosqueros. Abans d'arribar ens hem trobat un tros de camí enfangat i ple de vaques una mica complicat. En època seca deu estar millor.
Hem continuat fins a Serinyà i hem fet visita d'aquest poble, punt de sortida i arribada de diferents rutes de BTT però que mai dona temps de visitar.
Tornant cap al punt de sortida hem fet visita de Porqueres, de la Font Pudosa a Banyoles i del barri de Miànigues de Porqueres desconegut per a molta gent.
Al final hem arribat a l'estació de Mata seguin un bon carril bici que ens a menat molt directes.
Bona ruta.

Fluss

Rec d'Espolla, Pont de Martís

Wegpunkt

La creu del terme i pont