Zeit  4 Stunden 3 Minuten

5,0
9,9

angezeigt 14 Mal, heruntergeladen 0 Mal

bei Trient, Canton du Valais (Switzerland)

TRANSALPES VTT. LAC LÉMAN-MÉDITARRENÉE

[cat] [es] [fr]

[cat]
La ruta original, segueix cap a Vallorcine i Chamonix, per creuar el Montblanc en vehicle, pel túnel. M’he preparat una ruta alternativa, en btt per arribar a Courmayer. La ruta ha estat espectacular, en dues etapes. Aquesta etapa serà curta, el viatge fins a trient ha estat llarg, surto a migdia i servirà d’escalfament per lo que ha de venir. Passarem per sota la glacera de Trient, arribarem al coll de Forclaz, Gaudirem de senders de pujada i de baixada, també caminarem una bona estona i creuarem torrents provinents d’una glacera. Final per pista de baixada i asfalt fins la gite.
Sortim de Trient creuant el poble, per una pista de pujada, asfaltada, vora el torrent, que ens porta a creuar-lo. Baixa de la glacera, i tenim un curt corriol final a peu fins un berenador. Les vistes a la glacera són espectaculars. Continuem per un corriol en lleugera baixada que ens deixa al Coll de Forclaz. A partir d’aquí, seguim un sender de pujada, amb graons, arrels i molts trams a peu, fins arribar a un collet. Hi he estat un parell d’hores i hem superat per primera vegada els dos mil metres i seguim el corriol de baixada pronunciada, amb algun tram pedregós que he de fer a peu. Creuem un parell de torrents a peu que baixen d’una glacera, per arribar a una pista que ens deixarà al poble de Champex, on passo nit a la gite Bon Abri.

[es]
La ruta original, continúa hasta Vallorcine y Chamonix, para cruzar el Montblanc en coche, por túnel. He preparado una ruta alternativa, en btt para llegar a Courmayer. La ruta ha sido espectacular, en dos etapas. Esta etapa será corta, el viaje a Trient ha sido largo, salgo a mediodia y servirà de calentamiento por lo qué va a venir. Iremos bajo el Glaciar de Trient, llegaremos al Col du Forclaz, disfrutaremos de senderos de escalada y descenso, también caminaremos mucho tiempo y cruzaremos arroyos que vienen desde un glaciar. Final cuesta abajo y pista de asfalto hasta el Gite.
Salimos de Trient cruzando el pueblo, a través de una pista que se eleva, pavimentada, cerca del arroyo, que nos lleva a cruzarlo. Baja del glaciar, y tenemos un corto sendero andando hasta un picnic. Las vistas al glaciar son espectaculares. Continuamos por un sendero de descenso ligero que nos deja en Coll de Forclaz. Desde aquí, seguimos un camino de subida, con escalones, raíces y muchos tramos a pie, hasta llegar a un collado. Me ha ocupado una par de horas y hemos superado los dos mil metros por primera vez y seguimos el camino de descenso empinado, con algún tramo rocoso que tengo que hacer a pie. Cruzamos un par de arroyos a pie que bajan de un glaciar, para llegar a una pista que nos dejará en el pueblo de Champex, donde paso la noche en Gite Bon Abri.

[fr]
L’itinéraire d’origine, continue à Vallorcine et Chamonix, pour traverser le Montblanc en voiture, en tunnel. J’ai préparé un itinéraire alternatif, BTT pour atteindre Courmayer. L’itinéraire a été spectaculaire, en deux étapes. Cette étape sera courte, le voyage à Trient a été long, je sortie à midi et se réchauffera pourquoi il doit venir. Nous irons sous le glacier Trient, arriverons au Coll Forclaz, nous aimons l’escalade et les sentiers de descente, nous marcherons aussi longtemps et traversons des torrents d’un glacier. Dernière descente et asphalte jusqu’à la Gite.
Nous partons de Trient traversant le village, à travers une voie s’élevant, pavée, près du ruisseau, ce qui nous conduit à le traverser. En bas du glacier, et nous avons un court sentier de marche pour un pique-nique. Les vues sur le glacier sont spectaculaires. Continuer le long d’un chemin dans une descente légère qui nous laisse dans Coll de Forclaz. De là, nous suivons un chemin d’ascension, avec des marches, des racines et de nombreux étirements à pied, jusqu’à ce que vous atteigniez une colline. J’ai été quelques heures et ont dépassé pour la première fois les deux mille mètres et nous suivons le chemin de la descente raide, avec un tronçon rocheux que je dois faire à pied. Nous avons traversé quelques torrents à pied qui descendent un glacier, pour arriver à une piste qui nous laissera dans le village de Champex, où je passe la nuit à Gite Bon Abri.