bei Shtoji i Vjetër, Shkodër (Albania)

Wir fahren ins Theth Tal über die anspruchsvolle Südroute.
Der Nordein und Ausgang war noch zu verschneit.

Die Strecke ist etwas für echte Offroadfahrzeuge.
Sehr lange Fahrzeit, da braucht es etwas Sitzfleisch.

Entlohnt wird man mit einer grandiösen Aussicht und Natur.

Endpunkt ist ein schöner Campingplatz.

• crosser35 13.06.2018

Ich halte diesen Trail keinesfalls für schwer. Die Einschätzung des Autors muss wohl an verschärften Wetterbedingungen hängen. Ich bin diesen Trail zweimal im august gefahren und schätze ihn eher leicht bis mittel ein, allerdings Landschaftlich sehr schön.

• Foto von Josh92

Josh92 22.06.2019

Could you only drive a bit camp and turn around ? I’m on my own and don’t want to risk breaking something in 8h of bumps and humps 🤦🏽‍♂️

• Foto von bastian11441

bastian11441 23.06.2019

would prefer to camp in theti himself. Wild camping in this area isn´t the best idea.
    Was with the KFOR Mission around there in Kosovo and know exactly whats going on around that valleys. ;-)
    Nobody will hurt you, but i can prefer you to avoid to disturb some activities you wont to know anything abut.

• Foto von tomislaw

tomislaw 07.10.2019

I followed your this trail in August this year (2019). It is excellent, beautiful view and nature. Sometime challenging and real off road. It is hard to believe that this is not a "trail", this is a road that is in regular use by the locals. If you look this in such way, as a road and not as a track, this is extreme an difficult road. So i am not sure what to say about the technical difficulty, moderate, difficult or very difficult.