angezeigt 39 Mal, heruntergeladen 2 Mal

bei Cabanes, Valencia (España)

Ruta molt utilitzada pels membres del Club Ciclista Cabanes. Sobre tot a l'hivern, quan les temperatures són més agradables a la costa i no hi ha tanta afluència de turistes. Molt utilitzada també els dies que bufa amb força el vent de Tramuntana o Mestral.

Eixirem de Cabanes direcció Sud per la via de servei paral·lela a la CV-10. Abans d'entrar a Borriol girarem a l'esquerra i creuarem per la urbanització "La Coma" . Molt de compte, al final del descens, a l'encreuament amb la Cantera de La Torreta, i des d'aquest punt fins a desviar-nos a l'esquerra al Km 22, ja que l'asfalt es troba en mal estat durant 1km.

Una volta haurem girat a l'esquerra al punt assenyalat arribarem a una gran rotonda, que creuarem i seguirem per l'antiga N-340 i, a la propera rotonda, encararem la pujada al Desert de Les Palmes (CV-147). Es tracta d'un dels ports més coneguts i amb millors vistes de la província de Castelló. Utilitzat nombroses voltes en competicions com la Volta a Espanya, té una distància de 7'8 kms al 4%.

Descendirem fins a Benicàssim, que creuarem pel nucli urbà i seguirem direcció a Orpesa. En aquest cas, ho farem per l'antiga N-340 i baixarem a Orpesa per la urbanització "El Balcó", on continuarem per la N-340 fins a La Ribera de Cabanes (a "l'Empalme"). Aquesta és la opció intermitja en quant a duresa. Si volem un trajecte totalment pla, és molt recomanable utilitzar la Via Verda, l'accès a la qual es troba degudament senyalitzat i és transitable amb bicicleta de carretera. Pel contrari, si es busca una opció més dura, hi haurà que enfilar el Mirador d'Orpesa a través de la Urbanització de Torre Bellver.

Una volta arribats a La Ribera de Cabanes, girarem a l'esquerra per la CV-146 i tornarem al punt inicial. Trobarem el que probablement siga el port més estimat pels membres del C.C. Cabanes, de 9'2kms al 4%; poc de trànsit i bones vistes a la zona mitjana.