Zeit  4 Stunden 8 Minuten

1,4
2,8

angezeigt 15 Mal, heruntergeladen 0 Mal

bei Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Sortida matinal aprofitan la neu caiguda, la nit passada.
Començem en La Creuta fen, la Pleta Roja i El Cap de la Creuta
El Coll de la Creueta és un coll de muntanya a 1.921,7 metres d'alçada sobre el nivell del mar (el rètol de l'administració de Carreteres al Coll posa 1.888 metres) que fa de divisòria entre el cim de Pla Baguet a l'oest, i el tossal de La Creueta a l’est. La seva situació es troba al límit entre les comarques del Ripollès (Toses) i del Berguedà (Castellar de n’Hug), a la divisòria d’aigües entre les conques del Riu Ter i Llobregat. En concret pel nord, hi ha el torrent de la Creueta, tributari del torrent del Pla de Rus, que ho és a la vegada del riu Rigart, i aquest al riu Ter. Pel sud, hi ha el torrent de la font del boix, tributari del riu Llobregat.
La Pleta Roja és una muntanya de 2.033 metres que es troba entre els municipis de Castellar de n'Hug, a la comarca del Berguedà i de Toses, a la comarca del Ripollès