Zeit  8 Stunden 23 Minuten

Aufgezeichnet März 2014

6,9

angezeigt 5526 Mal, heruntergeladen 142 Mal

bei Incles, Canillo (Andorra)

Quina part del Pirineu més solitària i feréstega la que porta al Pic de Rulhe en el departament francès de l'Ariège. La ruta més usual surt d'Ax-les-Thermes fins al Refuge de Rulhe però nosaltres hem sortit des de l'entrada de la vall d'Incles i això ens ha comportat foquejar en el pla de la vall durant els gairebé 3 km que hi ha fins començar a encarar la collada de Fontargent. S'ha de dir que aquests 3 km s'han fet bastant pesats en el retorn i la remada ha estat de llibre.

Després de la primera pujada del dia ens trobem a la Collada de Fontargent i veiem lluny però davant nostre la teulada del refuge du Rulhe, baixem una miqueta per atravessar l'estany de Fontargente i decidim el lloc per on continuar la baixada sense prendre riscos i escorant-nos un xic cap a la dreta en sentit de baixada. Un cop a la part baixa tornem a posar les pells i pugem fins al refugi per fer el primer mos del dia.

Reprenem la marxa. No té pèrdua perquè la vall que porta al Rulhe és força clara i evident. Primerament és còmoda però a poc a poc comencen a posar-se dretes segons virem cap a l'est i ens fa anar més lents ja que no hi ha cap traça oberta. Arribem als peus del Rulhe que és un cim molt imponent i desafiador. En aquest punt fem una mini aturada i reprenem el camí amb força per assolir-lo.

La neu ha estat tota la jornada fantàstica i en la pala per la qual ataquem està encara millor perquè es manté encara a l'ombra. Aquest fet ha mantingut la neu menys cohesionada, més polsosa i gairebé arribant a un collet on ens volem descalçar els esquís i seguir a peu se m'escapa l'esquí fent una volta maria i veig com s'allunya pala avall… MERDA!

Baixa cap avall a peu nen! per sort l'esquí no s'ha enfonsat i veig on s'ha parat. Un company em fa l'excursió menys solitària i decideix acompanyar-me a recuperar-lo refent el camí de pujada junts per segon cop i fent promeses de comprar uns ganxos perquè no em torni a passar mai més. Aquesta vegada no faig el ruc i en el punt fatídic em descalço i poso els esquís a la motxilla per aferrar-me millor al terreny. Arribem al collet on hi ha la resta del grup.

Dos d'ells s'han posat els grampons i han pujat cap al cim, jo em quedo al collet i el company que m'ha acompanyat en el rescat de l'esquí segueix cap al cim, que jo deixo per un altre dia perquè té un pas complicat i alguna grimpada que no he volgut afrontar avui, m'ha robat la confiança la situació de l'esquí aventurer.

Els que estem esperant a 200 metres del cim fem el segon àpat de la jornada i petem la xerrada. Ens posem els esquís un altre cop i ens regalem baixant la falda del Rulhe amb una neu de cine. Esperem a reagrupar-nos amb els valents que han fet cim i retornem cercant l'estany de l'Estagnol, el qual voregem ja amb les pells posades. Després passem per damunt del Joclar francès i fem un darrer esforç per arribar a la collada de Juclar i avistar els dos Juclar andorrans. Aaaaah novament a Andorra. Guapaaa!!!

Els Juclars andorrans són dos llacs que s'han de mirar amb molt de respecte a l'hivern perquè tenen una presa que permet buidar-los i aquest fet fa que el nivell de l'aigua baixi i el gel sigui inestable i pugui trencar. Decidiu amb molta cura el lloc per on traçar i observeu amb deteniment les condicions del terreny ja que pot resultar una trampa fatal.

Un cop a la presa el camí fa baixada i és molt "disfrutona" fins al pont de la Baladosa ja a la vall d'Incles. Ara queden els quilòmetres del principi del dia però al revés… A remaaaaaar!!!

Porteu aliment suficient i beure a dojo perquè la sortida és molt llarga. Jo he fet curt d'aigua… i de crema solar. Cremada a la cara.
Gebirgspass

Collada de Juclar

• Foto von ari_dragonet

ari_dragonet 11.03.2014

Ole per la sortida! Quan vaig anar al port d'Incles fa unes 3 setmanes vaig pensar que la pròxima destinació podria ser el Pic de Rulhe... es veia tan bonica l'Ariège!