Koordinaten 1475

Aufgezeichnet März 2014

5,2

angezeigt 1344 Mal, heruntergeladen 16 Mal

bei Palma de Gandía, Valencia (España)

1ª ETAPA “GR 236 RUTA DELS MONASTIRS”.

DATA: 15/12/2013
TIPUS DE RUTA: Travessia
LLOC D’INICI: Palma
RECORREGUT: Palma - Llutxent

EL DIA QUE INICIAREM ESTA RUTA ESTAEM D'ENHORABONA, JA QUE S'HAVIEN AFEGIT 4 CAMINANTS MES A LA NOSTRA JOVE COLLA SENDERISTA (JA EREM 10!). DECIDIREM FER LA RUTA DELS MONESTIRS EN 3 ETAPES EN COMPTE DE LES 4 QUE SON DESCRITES MES HABITUALMENT, ESTALVIANT-NOS D'EIXA FORMA TOT EL CINTURÓ URBÀ DE GANDIA EN LA 1ª I CAMINAR DE L'APARCAMENT DE LA MURTA FINS A ALZIRA EN LA 3ª, ZONA QUE CONEGUEM MASSA BÉ PER SER TOTS D'AQUEST POBLE.
AIXÍ PUES ENFRONTAREM ELS 21,780 Km QUE ENS DUGUEREN DES D'EL POBLE DE PALMA FINS LLUTXENT.
VOREJANT L'AUTOVIA L'OLLERIA-GANDIA PER L'ESQUERRE PER CARRETERES LOCALS, CREUAREM DITA AUTOVIA I SEGUIREM PER LA SEUA DRETA FINS ARRIBAR AL MONESTIR DE SANT JERONI DE COTALBA (APROXIMADAMENT ALS 4 Km DE L'EIXIDA). SENSE DEIXAR-NOS LA DRETA DE L'AUTOVIA ARRIBAREM AL POBLE DE RÓTOVA, EL QUAL TRAVESSAREM I POC ABANS DE DEIXAR-LO GIRAREM A LA DRETA EN ARRIVAR A UN PONTET QUE SALVA UN BARRANC PER UN CARRER QUE ENS VA CONDUÏR FINS EL RIU VERNISSA, QUE SEGUIREM PEL CAMÍ DEL BORRÓ ENTRE CAMPS DE TARONGERS, FENT UNA PARADETA PER ESMORZAR. DESPRÉS CREUAREM EL RIU I SEGUINT PER LA SEUA DRETA ABOCAREM ALS POBLES DE LLOCNOU DE SANT JERONI I ALMISERÀ (12,5 Km DES DE PALMA).
AL FINAL D'ALMISERÀ PEL CAMÍ DEL CEMENTIRI, COMENÇAREM A PUJAR EL DESNIVELL MES FORT DEL DIA, PEL CAMÍ DE LES ERETES EN LA SERRA DE LA MARXUQUERA, FINS ARRIBAR A VORE ELS CASTELL DE VILELLA (Km 16). ES EL TRAM MES BONIC DE L'ETAPA, A PESAR DE SER EL MES DUR, AQUESTA PUJADA ENTRE PINS.
DES D'ACI ES DIBUIXAVA UNA SENDA QUE ES CONVERTÍ EN PISTA FORESTAL EN PRINCIPI I MES TARD EN UNA LOCAL D' ASFALT QUE ENS DUGUÉ AL POBLE DE LLUTXENT. AQUEST TROS DE CAMÍ MALHAURADAMENT ESTÀ CREMAT PER UN INCENDI NO MASSA ANTIC, PER LA QUAL COSA NO ES POT CONSIDERAR MOLT AGRADABLE DE FER, A NO SER PER LA BONA COMPANYIA...
ARRIBAREM AL FINAL DE LA NOSTRA ETAPA A LES 15.10h, HAVENT EIXIT A LES 9.32h DE PALMA, AMB UN TOTAL DE 5h 4 MINUTS CAMINANT, HI HAVENT PUJAT 383m ACUMULATS DES DE L'EIXIDA I BAIXAT UNS ALTRES 193m
EL DIA VA ACABAR, COM ES JA TRADICIÓ ENTRE NOSALTRES, AMB UN BON DINARET. UN ESPECTACULAR GASPATXO LLUTXENTÍ, MOLT ADEQUAT PER L'ORATGE D'HIVERN