2,0
4,0

angezeigt 37 Mal, heruntergeladen 0 Mal

bei Banyalbufar, Baleares (España)

Ja ben entrats a s’estiu, i encara que una mica massa tard, mos preparam per sa nostra darrera excursió de sa temporada.

Hem triat una ruta circular des de Banyalbufar, per sa proximitat amb so restaurant Es Grau on sempre donam per acabada sa temporada davant un plat de paella (una de ses millors que heu provat mai).

A les 9 es sol comença a estar una mica alt, però no fa massa calor. Gran part de sa ruta va per s’ombra i es vent suau que bufa te una fresqueta que ens permet aguantar sa temperatura des juliol.

· · · · · · ·

Iniciam sa marxa a sa carretera Ma-10, sortint de Banyalbufar en direcció a Estellencs, per es camí des Rafal (part de la GR 221), a ma esquerra i a uns 50 m abans d’es pàrquing públic. Te tarifa ORA a un preu de 5€ tot el dia, però noltros preferim deixar es cotxos a uns 300 m en direcció a Estellencs, on hi ha un espai molt ampli en cabuda on es pot aparcar tranquil·lament.

Es camí, hormigonat al principi, te una pendent molt pronunciada als primers 400-500 m, per anar disminuint sa inclinació, i mos duu a sa barrera de entrada a sa finca d’es Rafal. Es un camí públic, sense problemes de pas, que forma part de sa GR 221. Passa per darrera ses cases, recentment restaurades i al cap de pocs metres, ens desvia per un camí de la dreta.

En arribar a un collet, hi ha un caminet a ma dreta que, en uns 150 m ens permet arribar a sa Talaia d’es Rafal. Realment està fora de sa zona permesa de pas i l’han tancada amb unes estaques i cordes que fan una mena de barrera. També hi ha lletreros que indiquen que es una zona privada i no es pot passar, però tanmateix sempre trobarem gent que no respecta sa propietat privada i han tomat una estaca per poder passar. Sa veritat es que des de aquesta “talaieta”, coronada per un vèrtex geodèsic, hi ha una bona vista de sa costa que, cap al sud ens permet veure es Cap Fabioler i part de sa Dragonera que guaita per darrera. Si ens giram terra endins, també podem veure sa Mola de s’Esclop, acompanyada per es Moletó i una mica mes enrere, es Galatzó.

Tornant al collet, seguim per es camí fins arribar a una bifurcació a l’esquerra. Si continuéssim dret, arribaríem a Estellencs. Es camí segueix un trajecte quasi paral·lel a s’anterior i en sentit invers, fins arribar a una segona bifurcació. Si seguíssim es camí de l’esquerra, es una pista per la qual no està permès transitar i ens tornaria a ses cases des Rafal, per lo que seguirem per es ramal de la dreta, en direcció cap a Esporles. Es tracta de un camí de carro, quasi sense pujades o baixades, que ens fa passar una barrera que separa ses finques de Es Rafal i de s’Arboçar.

Aproximadament a 1 km de sa barrera de sortida de es Rafal, el camí arriba a una bifurcación. Un indicador senyala que hem de seguir es de l’esquerra. No hi hauria cap problema si agaféssim es de la dreta, perquè una mica mes envant es tornen juntar els dos camins. Mes o manco a mitjan lloc del camí de la dreta, hi surt un senderol que per on podríem arribar a sa Mola de Planícia.

Poc després de sa “reunificació” des dos camins, arribam a ses cases de s’Arboçar, parcialment restaurades.

Al punt que senyal amb el waypoint 10 hi surt un senderol a ma dreta, que ens permet deixar momentàniament sa pista per on venim transitant i que era el camí vell de Planícia. Es senderol és un camí de ferradura que comença amb una pujada moderada i mos duu fins al Camí des Correu.

A partir d’aquí, es un camí hormigonat o asfaltat, que davalla en forta pendent cap a Banyalbufar. Es veu que fa poc varen obrir una síquia per la part central, amb arquetes, que pareixen de conducció elèctrica. Sa síquia està tapada, però han deixat es trespol amb bastant mal estat.

El camí passa per un desviament a ma esquerra que mos duu a sa Font de la Vila, actualment tancada amb una reixa, derrera la qual es veuen canonades i volants per sa conducció de s’aigo cap als horts de Banyalbufar.

· · · · · · ·

Arribam a Banyalbufar poc abans de la una, contant que mos hem aturat a berenar un poc pes camí, lo que encara ens permet fer una cerveseta abans de agafar es cotxo en direcció a Estellencs i cap al restaurant des Grau on tenim taula reservada.

Bon profit i qui mos vulgi mal que visqui molts d'anys, i així veurà lo be que mos ho passam.