Schwierigkeitsgrad   Mäßig

1,8
3,5

angezeigt 28 Mal, heruntergeladen 1 Mal

bei Baschleiden, Wiltz (Lëtzebuerg)

Het pad leidt naar links bij de vork, over weiden en velden naar "Tempelskamp" en geeft ons een prachtig panorama over de omliggende Eislékerkoppen. Het pad slaat naar rechts en we bereiken de "Kamelskamp" rotsachtige piek, waar een houten uitkijktoren (Mirador) ons uitzicht biedt op het 100 m diepe meer en het strand "Rommwis". Het pad leidt dan door eikenbosjes en eikenbosjes, sommige van hen zijn erg steil naar beneden, om het bos ten westen van de Rommwis te verlaten. We lopen langs de rand van het bos, oversteken de landbouwgrond en gaan het bos binnen. Door het bos en dennenbos daalt het pad naar de spruitbomen. Een beetje verder op het pad gaat de helling omhoog, langs een ruïne - die waarschijnlijk wijst op een vroegere steengroeve - terug naar het verharde pad. Hier draaien wij naar links en keren terug naar het beginpunt langs een weiland en snijden hagen van witte doorn.