Koordinaten 833

4,3
8,6

angezeigt 153 Mal, heruntergeladen 13 Mal

bei La Dray, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Després d'haver fet el Rognais, cim culminant del Beaufortain però d'accés relativament penós pel descompost corredor de la via normal, calia tornar a aquest massís a fer algun cim més tranquil i "amb verdura".

Com el dia era una mica grisot i amb previsió dolenta a partir de la tarda, aquesta ruta es presentava perfecta per a fer en un matí (llevant-se ben aviat) i sense dificultats tècniques. A més, el Grand Mont és un d'aquells cims prominents i aïllats que ens regalen unes vistes molt obertes cap a totes direccions.

La ruta segueix sempre senders marcats, amb l'excepció del tram anada i tornada (opcional) fins a le Rognoux. Només cal vigilar amb la baixada cap als Lacs de la Tempête, bastant dreta i amb algun tram de pedres una mica inestables. També es pot fer perfectament la ruta a l'inversa, potser millor opció pel tram aquest.

Finalment, comentar que és un d'aquells cims que es pot fer a qualsevol temporada. Potser no l'enllaç fins als llacs, però per la carena nord no presenta cap dificultat i poca o gens exposició. L'únic problema és que si la carretera fins a la presa està tallada (hivern) el desnivell i distància augmenten moltíssim. Però crec que aleshores es poden fer servir els remuntadors.