Fahrzeit  3 Stunden 56 Minuten

3,9
7,8

angezeigt 612 Mal, heruntergeladen 45 Mal

bei Castellcir, Catalunya (España)

Versió retallada:

Sortim de Castellcir cap al sud per la pista de Sant Quirze Safaja però aviat la deixem perquè ens agraden més els senders. Fem una desviació cap el morro mirador del petit cingle de Vilardell per gaudir les seves vistes i baixem pel VIlardell fins el torrent de Cerverisses on sorprèn la petita represa i el minúscul aqüeducte que ens porta a l'interessant teuleria i la font amb safareig de Puigdomènec. Una meravella.

Pugem a veure el curiós engorjat de la Solella del Vilardell i tornem a la pista per creuar-la i anar a fer el camí de les poues menys concorregudes però més ben arranjades.
Poua de Vilardell amb llum i escala que hi baixa, sigueu respectuosos i aneu amb compte, Poua també del Vilardell parcialment enderrocada cosa que permet entrar-hi sense tant atreviment, poua de Serratacó sencera i amb portal conservat, poua del Bosc ben emboscada.

A més de les poues, el torrent ben maco i un camí per bosc agradable, passem per tres Molins del Bosc, Nou i del Mig (?). Sobretot no us oblideu de baixar a veure el saltant d'aigua rere el molí.

Tornem cap a Castellcir per La Vileta i Can Jaume, ben maques, amb vistes a Sant Andreu i el pantà Bassa Petita i pugem pel corriol del Rossinyol i la travessa fins el salt d’aigua a sota de la Roca. Des d’aquí el sender dels roures fins a Castellcir.

Corriol esquerra

Esq sder

Atenció avall

Aussichtspunkt

Mirador Vilardell

Vilardell, La caseta

Caseta, pou, heliport, mas, granja... No ens estem de res a Can Vilardell.

Esquerra camí

Deixem pista

Aqüeducte

Quina preciositat amagada, com el Moianès no hi ha res

Rajoleria Puigdomènec

Teuleria o rajoleria interessant però sense rètol informatiu, es pot il·luminar però si us plau apagueu el llum en marxar (el proper cop que hi posin un polsador temporitzat, home!)

Safareig Puigdomènec

Cal seguir el no-camí devorat pel camp des de la teuleria fina aquí.

Engorjats

9 Kommentare

• Ryushako 04.03.2019

Ich bin diesem Trail gefolgt  Mehr anzeigen

Castellcir es una zona increíble, cada vez descubrimos más y más lugares para visitar.
    Ya no sabemos cual es la excursión que más nos ha gustado, el Castell de la Popa, Esplugues... pero esta tiene muchos puntos diferentes para ver, en un entorno genial.

dani_pent 04.03.2019

Muchas gracias por tu comentario. Totalmente de acuerdo, no te lo acabas!

Ich bin diesem Trail gefolgt  verifiziert  Mehr anzeigen

Em va agradar fer-la tot i que va fer un dia molt nuvol. El salts d'aigua del moli i de la roca, en èpoques que baixi força aigua han de ser espectaculars.
    Gràcies per compartir la ruta.

dani_pent 17.12.2019

Moltes gràcies per la valoració. Els colors a la tardor, gel a l'hivern, aigua a la primavera i racons fresquets a l'estiu... És la nostra excursió preferida per la zona seguida d'aprop per Esplugues, pont de pedra de ca l'Escanyolit i font del Faig

• JoanPP 17.12.2019

Em miro aquesta opcio que expliques. 😊

dani_pent 17.12.2019

Es aquesta ruta:

Si no pots organitzar un cotxe al final pots fer només la zona del pont, font i sender de dos boscos i retornar per pistes.
    També és fàcil fer la zona d'Esplugues, fontscalents i Gorgs i tancar la volta pel camí de Mas Montserrat (Vegetàlia)

Bones caminades!!

• JoanPP 17.12.2019

Moltes gràcies!!, ja et diré 😜

• Foto von romao

romao 21.06.2020

Una ruta magnífica , per criticar alguna cosa hi han petites imprecisions . Però la recomano. Gràcies per compartir-la

dani_pent 21.06.2020

Gràcies pel teu comentari romao, és ben cert que el GPS no pot mantenir la precisió en alguns racons, baumes i boscos molt tancats.

Espero que malgrat tot l'hagis seguida bé i gaudit, és de les nostres preferides.