Zeit  4 Stunden 56 Minuten

2,1
4,3

angezeigt 81 Mal, heruntergeladen 7 Mal

bei Son Serralta, Baleares (España)

Volta alternativa per arribar a Sa Fita des Ram sortint del camí que va al Pouet de Sobremunt i en direcció al Pas de Na Luïsa, per un camí ben definit i fàcil de seguir.
Arribats als voltants del pas remuntarem fins a arribar a una paret, amb un tancat que a la part superior es pot obrir i accedir a un petit voladís que no crec arribi a 15 metres i amaga darrere el Pas de Na Lluïsa.

D'allà arribar al Pla de Sobremunt és no res i ja podem enfilar en direcció al Pas des Mestre i anar a trobar sense cap dificultat Sa Fita des Ram.

El passat és present en tot moment en forma de les petjades dels antics carboners i tota classe de gent que fa un d'un segle donava vida a tots aquells elements ara inanimats, amb els seus rotl.los de sitja i barraques i forns conjunts que formaven els ranxos amb un entremat de camins que a molts de llocs costa identificar per la vegetació i pedres que amb els anys han camuflat aquells antics viaranys.
El retorn el feim per una de ses tantes variants que existeixen, el track és en aquest sentit improvisat i teniu tantes tornades alternatives com vestigis de tiranys vegeu i en la direcció que vulgueu, en el meu cas nar cap a ses antenes de sobremunt i davallar al punt d'inici per convertir la volta en circular.
Runes d'una construcció de dues plantes coneguda com a S'Ermita però no existeix documentació escrita ni senyals que ho fos
Punt més alt de sa mola de Na Ferrana; per un error de fa anys de l'Institut Geogràfic va donar el nom de Fita del Ram a n'aquest punt on hi ha el geodèsic i que és el més elevat quan La Fita del Ram, ara coneguda com a Sa Fita Autèntica està a 253 metres al nord tot seguint sa mateixa paret seca que trobam al costat del geodèsic i que divideix els municipis de Puigpunyent i Esporles; realment aquest punt és el Puig de Na Ferrana, nom que ve de la Possessió de Son Ferrà.
Entrada a n'Es Pouet
Havia agafat un desviament i m'ha duit per la part superior del camí principal que en aquest punt he retrobat
Uns metres abans hem passat per una paret esbaldregada i hem anat a veure ses vistes de la zona de Puigpunyent i Calvià que allà hi ha.
Per l'amplada pareix més un pou de neu que no altra cosa però la cota és massa baixa per haver yengut aquesta utilitat encara que es molt profund i molt ample de diàmetre
Veim una paret divisoria i començam a remuntar per arribar al final on hi ha el punt de pas de la rejilla, previ a arribar al Pas de Na Lluïsa
Fesssa natural per on podem arribar al Pla de Sobremunt
Rotl.lo de sitja, barraca i forn molt bens conservats
Continuar camí de la dreta