Zeit  3 Stunden 31 Minuten

2,4
4,7

angezeigt 1484 Mal, heruntergeladen 18 Mal

bei Vilassar de Dalt, Catalunya (España)

Avui pujarem des de Vilassar de Dalt fins el Parc de la Serralada Litoral per anar a veure la Font i Ermita de Sant Mateu.

La pujada la fent sense pèrdua per una ampla pista per on podem pujar tranquil•lament tot tipus de vehicles.

Una vegada a dalt de la cadena girarem a l’ esquera per continuar encara una bona estona per pista fins arribar a una carena que queda a la nostra dreta, per aquesta nova pista arribarem primer a la Font de Sant Mateu on m´han dit que normalment hi ha aigua però el aquest dia no sortia res.

Continuarem per la pista i als pocs metres arribem a una masia envoltada de diferents zones amb animals on podrem veure cavalls, estruços, cabres, ovelles i podem estar a prop de tots sempre respectant no molestar ni donar-los de menjar.
Des de aquí ja veien l’ermita de Sant Mateu que serà el nostre següent objectiu, situada al turó de Sant Mateu data del segle X i es un edifici romànic d'una sola nau coberta amb volta de canó, amb absis semicircular, que té finestra de doble esqueixada.

Ara ja ens queda tornar, nosaltres hem baixat a la pista principal per corriols i donant una volta a l’ ermita, després en Cal Bernardó ens desviem a l’esquera per agafar una nova pista que ens baixarà fins Vilassar, heu de tenir en compta que hi ha un punt on us haureu de ficar a la esquera per un estret i inclinat corriol per deixar la pista que baixa a Premia i agafar la de Vilassar.

Bona caminada que es pot fer amb els nens sempre i quan estiguin una mica acostumats a caminar.