Fahrzeit  2 Stunden 20 Minuten

1,8
3,7

angezeigt 21 Mal, heruntergeladen 2 Mal

bei Freginals, Catalunya (España)

Avui 1/1/2020 estrenem any amb una de " fàcil" , en teoria.
Seguim el track de Pepbad :

Tot hauria anat millor si seguim el sentit del track base, però ens hem equivocat i al fer-ho al revés... Te cages .
No es difícil, només tenir en compte les senderes inexistents fins al corral de cedrilles. Ens em equivocat molt, moltíssim, i ens ha fet perdre molt de temps.
Com que des del corral fins a la font d'andara hi ha dos camins i el que va per la cresta ja el conec ( a part de la falta de temps) decidim retallar per recuperar el temps perdut.
Després esta tot ben indicat i la sendera neta.

Us deixo la crònica de Pep que ho explica molt bé:

Aproximació: prenem el camí de la Ràpita des de Freginals. Al dipòsit Nou de les Setjoles, allí on comença la pujada a la Serreta per la Barraca de Quicolis, hi ha una petita esplanada on deixar el cotxe.
Dificultat: entre moderada i difícil, pel tram al que fem referència. Imprescindible pantaló llarg, i fort.

Itinerari: Travessem la darrera finca d'oliveres del camí i ja veiem un sender al fons que es dirigeix cap al barranc que se'ns obre al davant. Deixem a l'esquerra una petita barraca de pedra en sec i anem remuntant el sender que en princip ens deixa a la part dreta del barranc, entre antics bancals perduts, ara aprofitats pels caçadors. Quan acaben els bancals esclarissats, mirem de baixar i creuar el barranc per canviar de vessant, a la part esquerra.
Dir que anem per una sendera seria molt pretenciós, resseguim petits corriols, que caçadors i caçats han anat deixant, per remuntar fort per l'esquerra del barranc. La referència ha de ser una punta de cingle enlairada, que al costat té un pi bastant gran. El corriol hi passa per sota.
Un cop arribats al pi seguim en direcció est, planejant sense perdre alçada, quasi per la base dels cingles que ens queden a l'esquerra i que configuren el cingle de Talarn. A l'esquena deixem una bona panoràmica del Racó de les Fossetes, i dels Freginals.
El barranc gira cap a l'esquerra. Uns grans gendarmes de roca, que podem sortejar per la base ens indiquen el camí, que ara es torna a empinar, descompost per diferents corriols aqui i allà que van guanyant alçada ràpidament. Ja hi som a prop, estem a l'anomenat racó de Peret. El cingle rogenc de la nostra esquerra és la fita. Hem de remuntar quasi fins al final del cingle, i a la mateixa base, a tocar d'un gran arboç hi trobem la boca de la Cova del Bruto.
Es tracta d'una mena de diaclassa diagonal que s'enfonsa al cingle. Al fons s'eixampla, però sempre mantenint aquesta forta inclinació i ens regala nosmbroses formacions. Destaca una gran colada fòssil que segueix la direcció del cingle que amaga la cova. Al fons una fisura deixa entreveure una gatera molt estreta, des de la que es nota corrent d'aire, i que podria ser una continuació de la cova. Cap a la part superior i inferior també hi ha fissures que podrien tenir una certa continuïtat.
Parkplatz

Parking

Straßenkreuzung

Dreta ( no per la carretera de st Carles de la Ràpita)

Ruine

Barraca de pedra seca ( coco)

Baum

Pi de referència

Information

Paret de gendarmes de referència

Höhle

Cova de bruto

Gipfel

Cingle de Talarn . Ens equivoquem i la liem

El recorregut bo es el verd, nosaltres anem pel taronja... Mareeee quina embolada

Cami realitat - dreta

Si anem a la dreta retallem el recorregut fins a la font d'Andara
Ruine

Corral de cedrilles

Retallem el recorregut fins a la font d'Andara.

Bif cedrilles

Straßenkreuzung

Esquerra a la cova d'Andara

Nosaltres no hem anat
Aussichtspunkt

Vistes desde la tossa de Queralt

Unterkunft

Mas d'andara

Dreta

Archaeological site

Cocó d'andara

• Foto von pepbad

pepbad 02.01.2020

Salut!!! Bona ruteta. Espero que no l'hagueu "patit" molt!.