Schwierigkeitsgrad   Moderat

2,7
5,3

angezeigt 28 Mal, heruntergeladen 0 Mal

bei Hoscheid, Clervaux (Lëtzebuerg)

Het uitgangspunt van het wandelpad is de parkeerplaats in het dorpshuis in het dorpscentrum van Hoscheid. De route volgt de gemarkeerde route 'E' van de SI Hoscheid. Na een paar honderd meter langs de hoofdweg vertrekt u het dorp links in de west richting. Met een monument voor de oorlog leidt de route naar het dal van Schijnenal (3 km) met uitzicht op de gloeiende St. Michael's Chapel.
Door de kapel door te gaan, loopt u eerst langs bospaden en dan een pad door de bossen van de Groussebësch. Het prachtige uitzicht op de hooggelegen leisteen "Molberlay" biedt de mogelijkheid om een ​​pauze te nemen (4 km). Bij de Fuchsburg "Malpaartes" langs de "Schlinder" (6,5 km) bodem bereikt u de vallei.
Langs de Schlinder bereikt u het idyllische gehucht Unterschlinder (7,5 km). Volg de borden voor de route 'C'. Via een trap begint, eerst langs de landweg en dan rechtdoor in een bospad, de stijging naar het plateau. Door het bos van de "Schënnbierg" oversteken, bereikt u de CR 320 (9 km) aan de rand van de Nordstraße. Aan de andere kant van de weg leidt een onverharde weg over de "Bockebierg" terug naar Hoscheid.