Zeit  4 Stunden 38 Minuten

1,3
2,6

angezeigt 1396 Mal, heruntergeladen 59 Mal

bei Barangata, Kilimanjaro (Tanzania)

Quarta etapa de la aventura al Kilimanjaro i segona d'aclimatació a l'alçada.

Per tal d'habituar el cos a l'alçada, tant l'etapa d'avui com l'anterior s’utilitzen per pujar uns metres i tornar a baixar.

La d'avui és una etapa curta que parteix de Barranco camp (3940 m.) per arribar a Karanga camp (4040 m.) pujant l'anomenada 'Breakfast Wall' (4230m.).

La Breakfast Wall (paret de l'esmorzar) és una paret d'uns 300 m. que cal pujar tot just a l'inici de l'etapa... Per aquest motiu rep aquest nom! Tot i que no es pot parlar de dificultats tècniques, si és cert que és tracta del tram més complicat de tota l'ascensió. La pujada és força inclinada i cal fer servir les mans per anar superant alguns trams. Sens dubte es tracta de la part més divertida de tot el recorregut. Això sí, com que el pas és estret i cal emprar cert temps per a superar alguns passos, és genera un tap important de gent que obliga a esperar torn per avançar. Cal paciència...

Unes 2 hores i mitja d'ascensió i assolim el cim de la Breakfast Wall. Si no fos per la intensa boira, de ben segur podríem gaudir d’una panoràmica excel•lent.

Aquest és el punt més elevat de la jornada d'avui. A partir d'aquí, el camí baixa durant 1 km. (30 minuts) fins els 4060 m. i torna a remuntar durant 400 m. fins assolir els 4130 m.

Després d'aquest petit tram de pujada, el camí torna a baixar durant un 1.5 km. fins el 3950 m. Durant aquest tram, hi ha zones en les que brota aigua del terra i mulla la roca sobre la que caminem. Cal extremar la precaució perquè en alguns casos amb cert pendent les relliscades ens poden jugar una mala passada.

Al final d’aquesta última baixada (3950 m.) creuem un petit rierol, just abans d'afrontar l’últim tram de pujada fins al campament de Karanga (4040 m.). Aquest rierol és l’última font d'aigua que ens trobem de camí abans d’arribar al cim. Això significa que tot l'aigua que puguem necessitar durant les pròximes 3 etapes cal agafar-la en aquest punt ara i transportar-la amb la resta de l'equipatge!!

Arribem a Karanga després d'unes 4 hores i mitja d'haver sortit de Barranco.

Molta gent opta per arribar el mateix dia a Barafu i reduir la durada de l'expedició en una jornada. Nosaltres optem per estar-nos-hi un dia més, fent nit aquí, facilitant al cos la seva adaptació a l'alçada. Així, al dia següent, arribarem a Barafu abans i podrem preparar l'atac final al cim més descansats.

>>> Fes click aquí per accedir al track complert de l'expedició