Herunterladen

Klatsche als Erster
6 Kommentare

angezeigt 2632 Mal, heruntergeladen 78 Mal

bei Barangata, Kilimanjaro (Tanzania)

Etapa culminant de la nostra expedició al Kilimanjaro que ens duu al cim més elevat del continent africà: l'Uhuru Peak, a 5895 m. d'alçada sobre el nivell del mar.

La jornada comença molt molt d'hora... Ens llevem a les 23.00 hores, encara del dia 26, després d'haver dormit unes 4 hores. És nit tancada i milers d'estels il•luminen el cel dibuixant un panorama inoblidable.

'Esmorzem' a la llum dels frontals i al voltant de la mitjanit ens posem en marxa... Fa fred, molt fred, i estem cansats després de 6 dies d'aproximació, però tenim el cim a tocar...

El ritme que portem és extremadament lent però continu... El fred, el cansament, l'absència d'oxígen, la son i la monotonia de la foscor fan que la pujada es faci eterna. Són casi 6 hores de caminada nocturna que posen a prova la nostre resistència tant física com mental...

Tot i que no es veu el camí, els llums frontals de tots els que han començat a pujar abans que nosaltres ens donen pistes de tot el que encara ens queda per endavant.

Conscients del moment crític que estem passant, els guies que ens acompanyen comencen a cantar cançons típiques per tal de animar-nos i fer-nos la pujada menys penosa...

Finalment, després de 6 hores inacabables, quan un ja està al límit, el cel comença a clarejar i, quan sembla que la pujada no s'ha d'acabar mai, s'arriba a Stella Point (5740 m.): acabem d'assolir la vora del cràter. Tot i que no som encara al punt més elevat, és pot considerar que pràcticament ja hem fet el cim! Sota nostra apareix el magnífic cràter del Kilimanjaro, amb les seves famoses neus i amb un mar de núvols als nostres peus. El moment és absolutament màgic, emocionant... Tot l'esforç de les jornades anteriors queda immediatament compensat.

Després de les abraçades, els somriures i les primeres fotos, ens hi tornem a posar per fer l'esforç final que ens ha de dur al veritable cim.

45 minuts després, accedim per fi al punt més elevat d'Àfrica: 5985 m.

Després de les fotos de rigor, toca tornar a baixar de nou al campament de Barafu. Durant la baixada, la potent llum del matí ens mostra tot allò que al pujar no hem pogut veure. Entre d’altres coses podem apreciar el Mawenzi, un altre cim espectacular del Kilimanjaro.

En unes 3 hores de baixada i 10 hores després de començar la jornada, ens espera un merescut descans al campament de Barafu. Malgrat el gran esforç que portem a sobre, el dia no s'ha acabat. Després d'un hora de descans a les tendes i d'un bon dinar, toca recollir i desplaçar-se al campament de Mweka.

>>> Fes click aquí per accedir al track complert de l'expedició
Campingplatz

Barafu Camp

Campament - 4640 m.
Wegpunkt

Stella Point

Acceés al cràter del Kilimanjaro 5740 m.
Gipfel

Uhuru Peak

Cim del Kilimanjaro i sostre d'Àfrica - 5985 m.

6 Kommentare

• Foto von Helemon

Helemon 05.11.2013

Ich bin diesem Trail gefolgt  Mehr anzeigen

Buena descripción. Normalmente son los guías quienes van marcando la ruta.

• Foto von cdescals

cdescals 12.01.2014

Ich bin diesem Trail gefolgt  Mehr anzeigen

Como bien explicas la subida nocturna se hace larga y monótona, pero al llegar a la cumbre, cuando amanece, se nos van todos los males y disfrutamos a tope de ese momento mágico entre el cráter y el glaciar. Muchas gracias por el aporte! No tenía gps cuando yo subí y gracias a tus datos he podido revivir esta experiencia tan fantástica!

• Foto von MARIE-JO MM

MARIE-JO MM 02.05.2014

Impressionant... la descripció, els detalls, tot el contingut és d'un valor informatiu incalculable! Nosaltres estem programant anar-hi al febrer de l'any vinent i tota informació és ben rebuda...

• Foto von victordebobes

victordebobes 03.05.2014

Hola Marie-Jo MM. Gràcies pel teu comentari! Celebro que la nostra experiència al Kili t'hagi resultat útil per a planificar la teva propia expedició. Espero que ho disfrutis tant com ho vaig fer jo!

• Foto von Rousss

Rousss 29.05.2016

Hola Victor! Moltes gràcies per compartir-ho! Jo hi vaig aquest estiu! Però com vas aconseguir tenir bateria per tantes hores al gps??

• Foto von victordebobes

victordebobes 29.05.2016

Hola Rousss!! Doncs perque funcionava amb piles i en vaig dur al menys una dotzena... ;) D'altra manera, impossible: no hi havia possibilitat de recarregar cap aparell electrònic al llarg de tota la ruta! Disfruta de la teva aventura al Kili!