3,7
7,4

angezeigt 26 Mal, heruntergeladen 0 Mal

bei Sant Joan d'Albera, Occitanie (France)

Ruta amb l’ADAC de Girona ""solamente apte per a gent acostumada a caminar per la muntanya""". La distancia no es pas molt gran (15km) però és fejuga. Un total de 7h contant parades. A l’altura del Coll de l’Aulleda ens em desviat una mica per anar a veure les restes de l’hidroavió francés que és va estavellar l’any 1986 en el gran incendi que va pasar de la zona francesa de les Alberes cap l’Albera gironina
Recorregut per l’Albera, Girona (zona fronterera amb França) , le Perthús (França), Salt del Fitó, Sant Pere del Plà de l’Arca, Coll de l’Auleda, hidroavió estavellat (1986), Sant Llúcia, La Jonquera. Anada i tornada en autocar, però és pot fer amb dos cotxes, deixan un a cada poble, de fet la distancia entre Le Perthús i La Jonquera es de solamente de 8km. Abans d¡arribar a Sant Pere del Plà de l’Arca ens hem desviat a veure una mina(tancada) i un sistema de sismogràfs vía satèlit. Aquest camins van ser utilitzats per molt espanyols republicans per fugir del cop d’estat franquista.
Parada llarga i esmorzat a Sant Pere del Plà de l’Arca (segle X) i dinar i descansar a Santa Llúcia, a una hora escasa del final a la Jonquera
Abans d’arribar al salt d’en Fitó creuem un pont penjant…a l’altra banda del pont i a la Esquerra és troba el salt, a la dreta del pont comença la zona empinada (de fe tés una tartera), gens perillosa, però acondicionada amb trams de cadenes…pesada d’anar pujant però amb espectaculars vistes darrera nostre, sobre la que destaca el massís del Canigó.
Al final ho hem celebrat amb un Cava ampordanés i fresquet, pres al Bar/Restaurant/Supermercat La Tramuntana a la entrada de la Jonquera
Us deixo enllaç ruta. A gaudir ¡!!