• Foto von Maja e Korabit from Radomire (Albania)

Schwierigkeitsgrad   Mäßig

Zeit  10 Stunden 20 Minuten

Koordinaten 1242

Hochgeladen 10. Oktober 2014

Aufgezeichnet August 2014

5,3

angezeigt 3406 Mal, heruntergeladen 150 Mal

bei Radomirë, Dibër (Albania)

Track prezentuje trasę na Maje e Korabit, od albańskiej strony. Na szczyt podchodziliśmy szlakiem czerwono - żółto - czerwonym, natomiast schodziliśmy fragmentem Macedonii, a następnie mniej więcej wzdłuż szlaku czerwono - biało - czerwonego.

MAJA E KORABIT (Golem Korab) w skrócie, czyli jak zdobyć go od strony albańskiej:

- punktem startowym jest miejscowość Radomire, skąd zaczynają się oba szlaki wyznakowane przez PKA. Znajduje się tam hotel, bar, jest możliwość nocowania na dziko z dostępem do pitnej wody;

- my zalecamy zdobywanie szczytu od strony zachodniej, a schodzenie stroną wschodnią przez Macedonię;

- odległość (wraz z przewyższeniem) to ok.21km; czas przejścia (wraz z odpoczynkiem, spokojnym tempem) to ok. 10h;

- jeśli posiadacie GPSa lub telefon, który odczytuje tracki, polecamy ściągnąć nasz ślad ze zdobywania Maja e Korabit, który powinien Wam ułatwić wędrówkę. Weźcie jednak pod uwagę, że pasterskie ścieżki zmieniają co roku swój bieg i może tak być, że nasz track będzie Was ciągnął w jakieś krzaki. Potraktujcie go orientacyjnie, a i tak na pewno skorzystacie na tym (link do tracka poniżej).

- na szlakach nie ma problemów z dostępem do wody, lecz jest pewne ALE. W kotle Panair, jak i w dolinie Fusha Korabit wszystkie potoki są zanieczyszczone przez zwierzęce odchody, więc pod żadnym pozorem nie należy tam uzupełniać płynów!!

- jeśli napotkacie stado owiec (bo to przy owcach najczęściej są psy) starajcie się być widoczni i nawiążcie kontakt wzrokowy z pasterzem, aby mógł w razie potrzeby odwołać psa. Jeśli nie ma pasterza, a jest pies, to zaopatrzcie się w kamienie lub miejsce w pogotowiu kije trekkingowe. Pasterskie psiaki są na szczęście inteligentne i wiedzą, co oznacza oberwanie kamulcem.

Track presents a route to Maje e Korabit, from the albanian side. To the peak we followed red - yellow - red trail (made by PKA - Polish Alpine Club), while going down we went through Makedonia, and then more or less along the trail red - white - red.

MAJA E KORABIT (Golem Korab) how to get there from albanian side:

- The starting point is in the town of Radomire, where start both pathways labeled by PKA. There is a hotel, bar and the possibility of sleeping in the wild with access to potable water;

- We recommend that you climb the mountain from the west and descent on the east side through Macedonia;

- Distance (along a vertical) is 21km; transition time (along with the rest, leisurely pace) is approx. 10h;

- If you have a GPS navigator or a phone that reads gps tracks you can download our footprint with the acquisition of Maja e Korabit, which should help you on the journey. Bear in mind that the pastoral path changes every year, and it maybe out track will lead you into some bushes. Think of it as an indication, even so definitely take advantage at this.

- On the trails there are no problems with access to water, but it is certain BUT. In the Panair, as well as in the valley of Fusha Korabit all streams are contaminated by faecal matter, so under no circumstances you should not drink it.

- Beware of sheepgods, which can be very agresive!

• mpazera 24.07.2018

Zamierzamy pójść waszymi śladami na Korab :) Ściągam właśnie plik. Dam znać po powrocie jak wrażenia z trasy.