2,9
5,9

angezeigt 599 Mal, heruntergeladen 15 Mal

bei Riudecols, Catalunya (España)

Recuperant el camí vell de les Irles a Puigcerver contemplarem els paisatges separats per la serra del Molló i de Puigcerver. Iniciem l'itinerari al terme de Les Irles, agafant l'antiga N-420 fins arribar al Mas de la Coixa. A la dreta del mas en surt un senderó que s'enfila costerut cap al cim de la muntanya. El camí no està senyalitzat, actualment s'ha desbrossat i netejat, ja que la vegetació l'havia conquerit. La pujada en alguns trams és considerable, ja dalt la carena podem divisar a banda i banda els territoris diferenciats del Camp i el Priorat. A la cruïlla amb el GR 7 el seguirem per l'esquerra fins arribar al mirador de Puigcerver, on trobarem la caseta de guaita dels forestals i una creu. Seguim el recorregut en direcció al Molló, ara el camí fa baixada enmig d'un alzinar frondós, podem seguir-lo mitjançant unes marques grogues fins arribar al Coll de Cortiella, on trobarem de nou el GR 7 que a mà dreta ens portarà a l'ermita i a l'esquerra cap al Coll d'Alforja. Nosaltres però seguim per un senderò que s'enfila cap a la serra del Mirador, anirem guanyant alçada, passarem per diferents alzinars i pinedes, travassarem el Pedragal de la Guineu fins trobar-nos el Mirador del Molló a 915m d'alçada. Veurem el Montsant i les poblacions de La Morera de Montsant, Poboleda i Porrera entre d'altres. El camí de retorn el farem pel mateix itinerari fins al GR 7 en direcció a l'Ermita de Puigcerver. Convido a fer-hi una visita, però no espereu que de la font del pati en ragi aigua. Ja no funciona, d'aigua o beguda fresca al servei de Bar. Tornarem cap al Mas de la Coixa, inici de l'itinerari, pel mateix camí vell de les Irles. Recomano fer aquest itinerari per conservar un camí que sembla ser estar en desús, i que seria una llàstima que les petjades dels nostres avantpassats s'esborrin per no trepitjar uns camins que de ben segur els hi va solucionar la vida.