• Foto von Montsec d' Ares-el Colobor-Canal de l' Embut-Feixant de Montsec-St. Alís-Canal de la Roca Foradada-Santuari de Pedra

Zeit  6 Stunden 37 Minuten

3,9
7,9

angezeigt 2323 Mal, heruntergeladen 125 Mal

bei Àger, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.
També recordeu que si us descarregueu el TRACK i el vostre GPS admet més de 500 punts (actualment tots el GPS admeten 10.000 punts, només els vells Gps Garmin admeten un màxim de 500 punts) cal que seleccioneu la opció de Ruta Original conjuntament amb la d'Incloure també rutes i punts d'interès que es mostren sobre el mapa. D'aquesta manera us serà mes fàcil seguir l'excursió.

Sortida - arribada: Àrea de Pícnic del santuari de l'Ermita de la Mare de Déu de Pedra. Per arribar agafarem la pista asfaltada que surt del costat del cementiri d'Àger per pujar al Coll d'Ares (observatori astronòmic del Montsec) fins que per la cara de Llevant trobareu una cruïlla (pal indicatiu de CA de la Torre) on agafarem la pista que porta al CA de la Torre i més endavant a l'aparcament de l'àrea de Pícnic.
Per fer aquesta excursió cal NO TENIR POR NI VERTIGEN i un mínin d'experiència en saber rastrejar vells rastres. No recomanat fer-la amb moll. També cal que tingueu en compte que a la zona de la Canal de l'Embut i del Feixant de Montsec el GPS os pot donar una posició errònia.
El recorregut es: Sendera dels Petrolers-Santuari de la Mare de Déu de Colodor-Canal de l' embut-Feixant de Montsec-Sant Alís-Canal de la Roca Foradada-Corral Gabrieló-Santuari de la Mare de Déu de Pedra.

Seguirem per la pista (direcció a Llevant) que puja al Santuari de la Mare de Déu de Pedra fins a la primera cruïlla, on seguirem per la pista que marxa més a Llevant, que és coneguda com la Sendera dels Petrolers fins trobar una nova cruïlla (pal indicatiu).
Aquí ens trobem amb el GR (senyals de pintura vermella i blanca) que seguirem tot pujant per la pista fins que trobarem una cruïlla on deixarem la pista i seguirem el camí (és fressat i és un camí dels de tota la vida) que ens pujarà al Santuari- refugi de Colobor (runes). Una mica abans d'arribar per sota del camí tenim la font del Colobar.
Un cop visitades les restes del Santuari retornarem a la cruïlla del camí que hem deixat com a uns 10 -20 metres abans del Santuari i seguirem per el camí que puja a trobar una pista forestal que creuarem i continuarem pujant per el camí per arribar a la Cova del Rossell.
Seguirem pujant pel camí (direcció Nord-oest) fins arribar a un rec eixut on trobem unes senyals de pintura blava. Aquí anirem primer tot seguint el camí que havia set una vella pista per anar a trobar la pista que baixa al Colobor on podem gaudir d'un bon mirador. En aquest punt deixarem el GR i anirem a trobar les senyals de pintura blava que pujant primer per sobre de la roca que tenim al davant per la cara nord i després per dintre d'una torrentera força dreta (direcció nord).
Un tros amunt deixarem la torrentera per pujar per dins d'una pineda, sempre per el costat de la torrentera fins arribar a trobar una pista forestal on ens deixen la senyals blaves. Anirem uns pocs metres per la pista en direcció a Llevant i començarem a pujar per la torrentera que tenim al davant i que ens porta a l'entrada de la Canal de l'embut (també podeu pujar per dintre de la pineda que queda per la cara de Ponent de la torrentera força arramblats a la torrentera).
Pujarem per dintre de la torrentera i en arribar força amunt ja trobem les fites, que ens aniran guiant (cal anar pujant per el costat de Ponent i per dintre de la torrentera fins a l'entrada de l'embut on tenim unes cadenes que ens ajuden a fer una grimpada per entrar dintre de la Canal de l'Embut.
Anirem pujant mentre gaudim d'aquesta meravella per arribar a dalt on trobem una altre cadena que ens és d'ajuda per pujar la roca llisa. En acabar la pujada per la cadena pujarem a tocar el Cingle on pel mig del boixos trobem un pas que ens permet de creuar i sortir a un estret relleix que pujarem amb molta cura,trobem pedres soltes.
Un colp a dalt seguirem el rastre (direcció a Ponent) que ens permetrà seguir tot el Feixant de Montsec (cal fer-lo amb seny, però no té cap pas complicat per una persona amb experiència). També cal no perdre el rastre bo (té fites): veureu alguns rastres equivocats que porten a lloc sense sortida.
En arribar a la sortida del Feixam anirem tot seguint la pista (direcció a Llevant ) i després per la carena fins els repetidors per gaudir de la gran Cinglera del Montsec. Desferem el camí i seguirem per la carena fins arribar a Sant Alís.
Baixarem per la cara de Ponent a trobar la pista forestal que seguirem, fins que aquesta canvia de sentit nord-oest a oest (aquí per la cara sud tenim una gran fita). Deixarem la pista i pujarem al costat de la fita on a uns 2 metres tenim un Avenc.
Continuarem pujant en direcció al sud, per anar a la carena. Primer anirem uns metres a Llevant, per anar al Cim del Cap del Ras i després seguirem per la carena en direcció a Ponent a trobar el baixador de la Canal de la Roca Foradada (en aquest punt la pista frega el baixador i fa un revolt).
Baixarem per un camí fressat per entre mig dels boixos i com uns 10 a 20 metres de dalt per la cara de Llevant tenim la Roca Foradada. Després de visitar-la baixarem seguint un petit rastre (direcció sud-oest) que baixa per sobre de les petites tarteres fins que casi a sobre de la pista asfaltada ens trobem amb un cingle. El voltarem per sobre en direcció a Ponent fins que trobarem un pas que ens permet de baixar a la trobar la pista.
Seguirem per la pista asfaltada (som a sobre del GR) tot baixant fins trobar un revolt on la pista canvia de sentit est a oest . Deixarem la pista i baixarem per el mig de la pineda que tenim per la cara de Llevant a trobar una pista forestal que seguirem en direcció a Llevant (aquesta drecera és per estalviar la llaçada de la pista asfalta i la pista que trobem).
Una mica més endavant trobem una cruïlla (pal indicatiu) seguirem per la que baixa en direcció al sud-est a trobar el Corral de Gabrieló (pal indicatiu) on deixarem el GR. Anirem a veure la seva font i retornarem per agafar el sender Local (senyals de pintura verda i blanca).
Aquest camí és dels de tota la vida, encara conserva algun petit tros del seu empedrat, i en la baixada per la cara del Solei ens permetrà molt bones vistes sobre la Vall d'Àger. En arribar a la pista forestal la seguirem per anar a visitar el Santuari de la Mare de Déu de Pedra i retornarem. Continuarem la baixada seguint el camí senyalitzat que ens retornarà al nostre lloc de sortida.

Cartografia Editorial Alpina, mapa de Mont-rebei i també el del Institut Cartogràfic de Catalunya.

Mehr anzeigen external

Sender Local

Cruïlla Mare de Déu de Pedra

Cruïlla Pista

Pujada a la Canal (Cadenes)