Zeit  5 Stunden 45 Minuten

4,4
8,9

angezeigt 73 Mal, heruntergeladen 2 Mal

bei Oberhaag, Styria (Austria)

ENGLISH
This tour departs from Oberhaag (Styria). Free parking is available in the town's square, right by the road 69. The trail is called "Aussichtstour an der Grenze" and marked all the way with signs with the number 1 (close to the Slovenian border, there are red “1” marked on some trees). Recommended to do the loop clockwise (head first to the east) due to the altitude profile and type of ground. The way alternates between forest and open field, most of the ground is asphalt on secondary roads (almost no traffic) and there are quite long parts of the trail without shade (we did it in August at 30ºC and it was a bit too hot).
Don't get lost! The way is very well marked, but we found two difficulties. The first is in the km 3.8; while walking on the forest, a mark indicates a sharp left turn, uphill through a narrow forest path. Follow this direction, but only for a few tenths of meters: then, the trail turns right to a wider forest path, although you won't see a mark in the crossing. The second confusing point is right after Tertinek. You will leave the restaurant behind to go down the road. In the crossing, on a sign, you'll see marks for the trail number 7 and number 1. It says that number 1 (our path) goes the same direction than 7, but this is incorrect! The trail 1 continues down the road, to the right. Number 7 goes to a quarry and panorama views (we did a bit more than 1 km extra here by mistake).
Around 500 m after Tertinek there is a drinking water fountain.
Please ignore the part on the road 69... that was me forgetting to stop recording the trail when already in the car!

SPANISH
Esta ruta empieza en Oberhaag (Estiria). Hay aparcamiento gratuito en la plaza del pueblo, justo al lado de la carretera 69. La ruta se llama "Aussichtstour an der Grenze" y está marcada todo el recorrido con placas con el número 1 (cerca de la frontera con Eslovenia hay "1" en color rojo marcados en los árboles). Se recomienda hacer el bucle en sentido horario (ir primero hacia el este) debido al perfil de desnivel y al tipo de suelo. El camino alterna entre bosques y campos, la mayor parte del piso es asfalto en carreteras secundarias (casi sin tráfico) y hay trozos bastante largos sin sombra (nosotros lo hicimos en agosto a 30ºC y pasamos calor).
¡No te pierdas! El camino está muy bien marcado, pero encontramos dos dificultades. La primera en el km 3.8; caminando en una zona de bosque, una marca indica un giro pronunciado a la izquierda, colina arriba por un estrecho camino de bosque. Sigue esta dirección, pero sólo durante unas decenas de metros: entonces, el camino gira a la derecha por un camino de bosque más ancho, aunque no verás ninguna indicación en el cruce. El segundo punto confuso es justo después de Tertinek. Se deja el restaurante atrás para ir carretera abajo. En el cruce, en una señal, verás marcas para los senderos 1 y 7, que indican que el 1 (el nuestro) sigue por la misma dirección que el 7, ¡pero esto es incorrecto! El sendero 1 continúa carretera abajo, hacia la derecha. El 7 va a una cantera y vistas panorámicas (hicimos algo más de 1 km extra debido a esta confusión).
Unos 500 m después de Tertinek hay una fuente de agua potable.
Por favor, ignora el tramo sobre la carretera 69... ¡eso fui yo olvidando detener la grabación de la ruta hasta que ya estaba en el coche!