Fahrzeit  5 Stunden 39 Minuten

4,8
9,6

angezeigt 23 Mal, heruntergeladen 0 Mal

bei Paüls, Catalunya (España)

Sant Roc, moleta de les canals, punta de Vacarrissal, canal, punta del aigua, Tossal d'engrillo, bassa de de la Refoia, Mola grossa, forat de la finella, Grau de tormassal, Pauls

Descripció:
La ruta s'inicia a l'Àrea Recreativa de Sant Roc a Paüls, des d'on prendrem el GR-7 en direcció sud per prendre un fressat corriol que, en constant pujada ens portarà fins al Coll de les Canals, des d'on ens desviem uns metres per visitar la Cova dels Porros, encara que nosaltres no hi hem anat.Ara començarem a enlairar-nos per un corriol poc visible, seguint les fites que anirem trobant i que, decantats cap a l’esquerra i en dura pujada, ens portaran a l’altiplà on es troba el punt culminant de la Moleta de les Canals. En un dia clar les panoràmiques des de la Moleta de les Canals són espectaculars, la Moleta del Camp, l’Espina i la Tossa cap al Sud, el Penyagalera, les Roques de Benet i el barranc dels Cubars més cap a l’oest; el Joan Gran, la Punta de l’Aigua i la Mola Grossa cap al nord, la vall de Paüls, el Montaspre o la Coscollosa cap a l’est... juntament amb les fondalades, barrancs i cingleres properes, així com la Terra Alta més enllà dels confins del massís.
Desprès de gaudir de les vistes seguim el nostre camí baixant de la Moleta de les Canals per un ample corredor en direcció nord i ens endinsem en el Pinar Ample per anar a trobar el camí cap al Pla de l’Hedra, que deixarem poc després per, remuntant cap a l’esquerra, assolir un ample llom que ens deixarà al cim de la Punta del Vacarissal (Joan Gran), amb noves i espectaculars panoràmiques cap al barranc de Cubars i el Vacarissal.
Des del cim baixem a la fondalada del Vacarissal seguint la carena i seguim el corriol que es dirixeig al Coll de l'Avenc,agafem una canal de baixada i ens dirigim al cim de la Punta de l'aigua.
Com que no tots hi pujen i la ruta es llarga, descansem a la bifurcació.
Cuan els companys baixen del cim, anirem fins al coll de la Gilaberta per arribar a la font del montsagre d'Orta. Un bassis fet de troncs buits on encara raja aigua.
Després anirem al cim del Tossal d'Engrillo, on les vistes son indescriptibles . Fem la parada per dinar i després agafem la pista fins a la bassa de la Refoia, al coll roig, passant pel monumental Teix d'Engrilló.
L'últim cim d'avui es a la mola grossa, on hi ha una escletxa anomenada pas de la finella. Es una curiositat de la natura.
Al nostre descens trobem la font del montsagre de Pauls , i des d'allà el descens directe pel GR del grau de Tomassal.
En arribar a la bifurcació, pasarem de les coves rojes i anirem recte.
En la ultima bifurcació a la pista, ens dividim, jo marxo cap a Pauls, i no puc acabar la circular.
Els altres que van a Sant Roc es perden i acaben fent 25km.amb 1600m de desnivell acumulat, però jo ja estic al bar.
Parkplatz

Vacarrissal

Recte

Intersecció

Portell de la punta de l'aigua. Pujada al cim de la punta de l'aigua