4,6
9,2

angezeigt 64 Mal, heruntergeladen 3 Mal

bei Caldes de Montbui, Catalunya (España)

Us presentem la XVIII edició de La Caminada de Caldes, enguany dedicada a les alzines monumentals que trobem als entorns naturals de la nostra població. Hem intentat trobar un recorregut que les enllaci, de manera que visitarem l’Alzina de l’Abei, de la Jeia, del Tuies, del Vell del Tabac, de les Bombes, i del Bieló. Tot un munt d’històries i vivències pels senders de la serra del Farell.
ALZINA DE L’ABEI. ALZINA QUE JA MENCIONA ENRIC MOREU-REY EN EL SEU REPERTORI HISTÒRIC DE NOMS DE LLOCS I PERSONES DE LES RODALIES DE CALDES. N’ATRIBUEIX L’ARREL TOPONÍMICA AL FET QUE EL LLINATGE DE GUILLEM ABEYAR (1297) POSSEÏA TERRES A LA SERRA DEL FARELL.
ALZINA DE LA JEIA EL CARTELL MIG ESBORRAT QUE HI HA PENJAT A L’ALZINA DEIA: “ANTIGA PLETA ON ELS PASTORS HI SOLIEN RECOLLIR EL RAMAT. EL CLOS ESTAVA COBERT PER LES BRANQUES I FULLATGE D’UNA GRAN ALZINA DE LA QUAL NOMÉS EN QUEDA LA SOCA” J.V.F. ALZINA REPLANTADA. ELS AMICS DEL SENDER, EN HOMENATGE A LES ALZINES MONUMENTALS QUE DONEN NOM A AQUESTA RUTA, HEM PLANTAT AQUESTA ALZINA AMB EL PROPÒSIT QUE ALGUN DIA ES FACI TANT GRAN COM L’ANTIGA ALZINA DE LA JEIA, DE LA QUE NOMÉS EN QUEDA LA SOCA.
ALZINA DE LA TUIES. AQUESTA ALZINA REP EL NOM DE L’ANTIGA MASIA QUE HI HAVIA A SENTMENAT, CAN TUIES, QUE TENIA VINYES EN AQUESTES CONTRADES. DE TOTES MANERES , PELS VILATANS DE SENTMENAT, ERA CONEGUDA TAMBÉ POPULARMENT COM L’ALZINA DE LA SON.
ALZINA DEL VELL DEL TABAC. EL NOM D’AQUESTA ALZINA ENS PORTA A PENSAR EN UN ANTIC TRAGINER, POTSER D’EDAT AVANÇADA, QUE EN PASSAR PER AQUEST INDRET S’ATURAVA A L’OMBRA DE L’ALZINA A FER UN CIGARRET. POTSER FINS I TOT ERA LA MERCADERIA QUE TRAGINAVA.
ALZINA DE LES BOMBES. TOT I QUE NO HEM TROBAT CAP REFERÈNCIA QUE ENS DONI LA RELACIÓ ENTRE EL NOM POPULAR DE L’ALZINA I EL SEU ORIGEN, EL TOPÒNIM SEMBLA PROU CLAR PER DEDUÏR-NE EL SEU ORIGEN.
ALZINA DEL BIELÓ. EL TOPÒNIM D’AQUESTA ALZINA ESTÀ RELACIONAT AMB EL NOM PERSONAL “BIEL”, MOLT PROBABLEMENT RELACIONAT AMB EL PROPIETARI D’AQUEST TERRENY.