Zeit  2 Stunden 8 Minuten

2,0
4,0

angezeigt 141 Mal, heruntergeladen 9 Mal

bei Santa Eugènia, Baleares (España)

Volta pels turons de Santa Eugènia. Tot i que l'alçada total ronda els 200 metres Déu n'hi do les pujadetes acumulades. La major part de l'excursió l'he feta per tiranys i camins carreters de garriga i pinar amb alguns trams d'alzinar mesclat amb pins i, necessàriament, per alguns trams de carretera asfaltada. No he tingut dificultat d'orientació (seguint el track) i els camins en general han estat transitables i definits. Sortint del poble tot pujant he arribat fins un penya-segat on he trobat una mena d'avió o nau intergalàctica abandonada feta de fibra de vidre. Que hi fa tal andròmina en aquell paratge? No en tinc ni idea! Després he arribat fins a la creu del Sagrat Cor que està en un lamentable abandonament. Refent un bocí del camí he arribat a un pas entre dues parets de roca que m'ha permès baixar per la cinglera i passant per la vorera d'algunes cases he arribat al camí carreter que m'ha duit fins al puig de son Seguí. No té vistes panoràmiques però sí una fita geodèsica i una torre metàl·lica contra-incendis. De tornada he passat per ses Olleries i abans d'arribar a Santa Eugènia he visitat la cova de Lourdes. Des de la cova al poble he anat per un tirany dubtós que m’ha obligat a fer algunes anades i tornades innecessàries. El dia ha estat esplèndid, anticiclònic i assolellat. Tot i no ser una excursió de boscos espectaculars la volta m'ha agradat i de pas he conegut l'entorn de Santa Eugènia, poble que fins avui desconeixia.
una senyora pendent deixant el poble
s'acaba la carretera i prenc aquest camí costerut
una andròmina abandonada a la muntanya
al fons la creu del Sagrat Cor
arribant a la creu del Sagrat Cor
vistes panoràmiques del Pla i la creu
pas per baixar, no té dificultat
deixar la carretera i prendre el desviament
cabana en molt bon estat de conservació