2,6
5,3

angezeigt 14 Mal, heruntergeladen 1 Mal

bei Santiago del Teide, Canarias (España)

Zeer mooie kamwandeling van Santiago del Teide naar Masca in het Teno gebergte .
Vanuit het dorpsentrum volgen we even de hoofdweg richting Eltanque/Icod ... in de 2de bocht (naar rechts) nemen wij links het wandelpad dat zich langs de bosrand omhoog slingert richting Degollada de la Mesa (1247 m) ...... een ommetje naar de Pico Verde
( wel vrij steil en klauterwerk /1318 m ) is bij mooi weer aan te bevelen , U hebt er een mooi zicht op Masca , de Masca-kloof en Gomera ......
We lopen verder op het gemarkeerde hoofdpad over de kam met prachtige panorama's zowel links als rechts , door prachtige vegetatie ( nevelbos) waar het gras inderdaad groener is aan de anderenkant van de berg.
Op de kruising van Cumbre del Carrizal verlaten wij de kamwandeling en gaat het scherp links naar Masca , verder bij Cruz de Hilda ( uitzichtterra/cafetaria) gaan we links naar beneden en volgen iets verder een wandelpad dat aan een bar-restaurant op de weg naar Masca uitkomt ==> hier linksaf tot in Masca.
Nog even op verkenning in Masca met zijn aangename bars/resto's vooraleer wij met de bus naar Santiago del Teide terug keren.
Voor de volledige beschrijving ==> zie Rother wandelgids Tenerife wand. nr 28.