Zeit  3 Stunden 13 Minuten

1,4
2,8

angezeigt 5157 Mal, heruntergeladen 214 Mal

bei Alella, Catalunya (España)

Aquest és un itinerari que pot sorprendre molt positivament als qui no coneguin la zona.

A la Serralada de Marina, a poc més de 20 minuts de Barcelona, visitem en una ruta senzilla:

- Dolmen de Can Gurri
- Font de Can Gurri
- Font del Llorer o de la Tereseta
- Dolmen de Castellruf
- Poblat ibèric de Castellruf

i ho completem amb la visita en cotxe al nucli de Santa Maria de Martorelles, on a la Plaça Joan Matons, des dels anys 70 del segle passat, s'hi troba el

- Menhir de Castellruf

Aquest menhir, amb un molt interessant gravat, va ser trobat a prop del Coll de Castellruf, a uns 30 metres del dolmen, tirat a costat del camí. Per tant, per costat d'on hem passat a peu. Té la singularitat respecte als altres menhirs coneguts a la zona baix vallesana (Menhir de Mollet, Pedra de Llinars, Pedra Serrada de Parets del Vallès, Pedra Llarga de Palau-solità i Plegamans) que no era a la plana, sinó a dalt la Serra, on sí hi ha uns quants dòlmens.
De tota manera, poques vegades hem vist una resta arqueològica exposada amb tan poca gràcia. Ho sentim. Fins hi tot costa de veure un cop a la plaça ...

Els dos dòlmens son exemplars molt, molt dignes. El de Castellruf amb part de la coberta sobre.
Les fonts molt ufanoses, fan de molt bon visitar.
El poblat ibèric de Castellruf, dalt del turó del mateix nom, con tants assentaments ibèrics del país amaga més que no pas mostra. I això que hi va haver una neteja aquesta primavera. «Runa romàntica!», però una pena que estigui així.

Al principi i a la fi, així com en punts puntuals del recorregut, gaudim de molt bones vistes.
La vegetació ens sorprèn per la seva frondositat. Molt de roure, per exemple.
Encara que la pista de terra és agradable, els millors trossos de camí els trobem, en la nostra opinió, en els corriols que de vegades seguim. Sovint coincidim amb el GR, però millor que seguiu la ruta amb GPS (si es fa tot per pista, no cal).

Assenyalar que, entre les antigues basses de Can Gurri (les runes del mas són al costat) i la Font del mateix nom, hem tingut la sort de trobar-nos amb una molt amable noia, passejant el seu gosset «Rovelló», que ens ha explicar força coses de l'indret. Eren avantpassat seus els qui vivien en aquest mas ... Gràcies!

Per acabar, primer, agrair al company de Wikiloc martixic que pengés fa un any aquesta ruta. I després dir que amb dues hores es pot fer tranquil·lament la ruta (i per tant si es vol es pot ampliar, per exemple, amb moltes de les fonts del voltant i altres indrets amb bones vistes), però que nosaltres hem trigat més doncs hem intentar de trobar el «segon» dolmen de Can Gurri, a uns 300 metres del primer, entre el brancam, però no ens n'hem sortit ... Hem esborrat del track aquests intents.

Esperem que gaudiu si la feu.