Fahrzeit  eine Stunde 29 Minuten

1,9
3,9

angezeigt 436 Mal, heruntergeladen 13 Mal

bei Solsona, Catalunya (España)

Caminada de unes dues hores que es pot fer més llarga i t'ho prens amb calma per fer fotografies i gaudir dels paisatges.

Sortim de Solsona pel portal del Castell, cap al camí del Castellvell. Pugem fins a la drecera per anar cap al Camí de Ronda de la Costa del Castellvell, que fem en el senti contrari a les agulles del rellotge.

Primer passem per al vessant oriental de la serra, amb un bosc de roures i amb vistes a la Cabana del Ton, després la vessant nord amb la part més obaga i frondosa. La vessant occidental és la més plana amb una esplèndida pineda. Completem la ronda per la vessant sud, la més escadussera en vegetació però la més generosa amb vistes.

Quan arribem de nou a la cruïlla amb el camí que puja al Castellvell des de Solsona, per prenem per arribar fins al castell.

Donem la volta al castell seguint la seva muralla per gaudir de la plenitud de les bones vistes que ens regala. Baixem per les restes que queden de l'església de Sant Miquel i prenem la Travessera de Dalt que passa entre els horts i el turó del poblat ibèric.

Baixem per la Travessera de Dalt fins arribar al camí de Ronda, prenem el camí cap a la dreta, fins arribar al trencant on hi ha el corriol que et porta fins a la font de la Mina, passant per cal Torroner. con continuar pel camí de la Mare de la Font cap a Solsona.

El sender que porta des de camí de Ronda fins a cal Torroner té un fort desnivell amb pendents molt pronunciades. Aquest és el motiu que hagi catalogat la caminada com de "senderisme".
Aquest creu, una mica tombada, està a la cruïlla on comença el camí de pujada al Castellvell, el trencant cap a la Cabana del Ton i on porta la Carrera del Castellvell que comença a la Torre Caïm. Un bon punt per agafar aire de has de començar a pujar.
En lloc d'arribar a la cruïlla del camí del camí del Castellvell amb el camí de Ronda, prenem una drecera que porta al camí de ronda. No t'estalvies massa camí i el corriol es força pendent, però hem de passar-hi de tant en tant perquè no es perdi.
Continuem pel camí de ronda per entrar a la vessant oriental, on trobem un bosc poc frondós de roures, el que permet tenir bones vistes a la Cabana del ton i a les muntanyes del Berguedà.
Al girar cap a la vessat nord, trobem una primera codina, de considerable extensió, entre dos camps. Abans d'arribar-hi, el camí passa en un parell de trams per la codina que ja es deixa veure. Després de la codina gran, hi ha un petit tros de camí sobre terra que ens porta a una codina més petita, on hi ha uns aiguamolls quan no hi ha secada Una bona superfície de roca, abans d'entrar a la frondositat de l'obaga de la vessant nord.
Entrem a la part més obaga del camí, amb petites pujades i baixades entre boixeres. És un camí molt agrair de fer.
A mesura que el camí avança cap a la vessant oriental entrem en una pineda plana, més seca, però de molt bon fer i agraïda per caminar-hi.
El turó del calvari es el més baix dels tres turons del serrat del Castellvell. Té forma cònica, una alçada de 818 mestres sobre el nivell del mar i un desnivell de uns 20 metres des de la base del turó. Al cim hi ha una creu de ferro mig tapada pels pins que es van fent alts. Actualment està força en conservat, i és fàcil de pujar. El recordo de fa anys, ple de ferides de les motos que el feien servir de pista d'entrenament.
El camí de ronda, per la part solana del serrat, no té arbres i hi toca el sol de ple. Es recomanable no fer-lo al estiu quan hi toca el sol de ple. Té unes excel·lents vistes cap al pla de Solsona i de tot el sud del Solsonès, i una bona vista del Castellvell des de ponent.
Quant arribem a la cruïlla del camí al Castellvell, deixem el camí de Ronda per pujar fins al castell. En aquest punt podem veure la pedra fita que marca el límit entre els municipis de Solsona i Olius.
Al arribar al Castellvell pel camí de la torre de l'homenatge, trobem un banc a la paret de la torre del sud-est que convida a seure per descansar i per contemplar el paisatge que es veu des d'aquest punt de Solsona i de la plana del sud del Solsonès.
Donem la volta al Castell seguin la muralla per l'est cap a la del nord. Les vistes des d'aquesta banda no són tant espectaculars, però coneixes els noms de les cases i de les muntanyes, t'hi pots distreure una bona estona.
Prenem la travessera de Dalt que passa entre l'hort i el turó del poblat ibèric, baixem fins trobar el camí de Ronda, girem cap a la dreta, fins que trobem el camí que porta fins a la Font de la Mina passant per cal Torroner.
Corriol amb fortes pendents, però que passa per un bosc d'obaga espès i molt maco. Val la pena fer-lo sense còrrer per poder gaudir millor del detalls, no sigui que el bosc no ens deixi veure els arbres.
Aquest camí acaba a la pista que comunica la font de la mina amb el Castellvell, on hi ha Cal Gep. He fet aquest punt amb fotografies, perquè qui vulgui fer el camí en sentit contrari pugui veure on s'ha d'agafar.
El darrer punt de parada i foto d'aquesta caminada el faig al parc e la font de la mina. Un "bosc" de plataners amb aparells per fer exercicis. Està comunicat amb la font de la mina per un camí que es va fer l'any passat per poder arreglar l'esllavissada que hi va haver, i per l'escala de sempre amb baranes fetes amb troncs de ginebre.