Herunterladen

Klatsche als Erster
-13 m

angezeigt 304 Mal, heruntergeladen 19 Mal

bei Stokkum, Gelderland (Nederland)

Gezellige en mooie niet al te lange wandeling vanaf camping De Slangebult in Stokkum.

De poort uit gaan we linksaf en volgen de verharde weg naar het Hagelkruis. Dit is een kruis van ijzer die boeren plaatsten na een misoogst om betere tijden af te dwingen/bidden.
Na het kruis lopen we door het dorp Stokkum naar het Möllepaedje, een smal paadje die ons uit het dorp leidt naar de Düffels Möll, de molen van Stokkum.

Een kleine pauze nemen we in de wijngaard "Monfertland" waar de witte en rode druiven plukrijp zijn.
Naast de wijngaard ligt het Princessebosje waar we doorheen lopen om via het Nachtegaalslaantje 's-Heerenberg in te lopen.

Eerste halte is de gerestaureerde Sint Pancratiuskerk in het centrum. Werkelijk mooi gedaan en de moeite om binnen te gaan kijken.
De tweede halte is natuurlijk Kasteel Huis Bergh, wat een fotogenieke plek en dat vinden er meer op deze zondag.

Via het landgoed achter het Huis, De Plantage, lopen we over de lange laan met zicht op de kerktoren in Hoch Elten wederom naar de wijngaard.
Nu staan we precies aan de zuidzijde van het wijngoed en gaan linksaf over het andere gedeelte van het Nachtegaalslaantje en het Varkenstroatje terug naar Stokkum.

Halverwege gaat het linksaf de Voorthuizerweg op, een smal weggetje waarop we weer rechtsaf een bospaadje opgaan.

Via een prachtig slingerend paadje tussen landelijk hekwerk bereiken we het bos van Brockhausen en verder door het Bergsebos.

De klim omhoog begint en op de top van de Hulzenberg wacht de spectaculaire uitzichttoren met een fantastisch uitzicht rondom. Alle plaatsen in de verre omgeving zijn nu herkenbaar sinds we hier nu een week rondlopen en fietsen.

De afdaling langs het veld met panorama op 's-Heerenberg is een extraatje en via de achterzijde lopen we de camping weer op.

Mehr anzeigen external

Linksaf Nachtegaalslaantje op

Linksaf bospad omhoog

Gipfel

Uitzichttoren op de top van de Hulzenberg