Zeit  3 Stunden 56 Minuten

2,5
4,9

angezeigt 66 Mal, heruntergeladen 1 Mal

bei Sumacàrcer, Valencia (España)

Ruta d'allò més fàcil i bonica, apta per a tota la família. Transcorre per un paisatge frondós, encara que per moments la pista està totalment despoblada d'arbres on fugir del sol.
Salvat d'una cinquantena de metres que cal vorejar una carretera de poc trànsit, tota la resta es fa bé per sendes, bé per pistes. Entrant al poble, hi ha un amagatall que permet fer més curt el camí cap a la carretera del riu que, eixe si, presenta certa dificultat.
A punt de finalitzar la ruta i ben a prop de la vila de Sumacàrcer es té una vista meravellosa sobre la vall que dóna al Xúquer, des d'on s'alça la nova presa de Tous (de la vella val més no parlar-ne, ni de la desídia que provocà el desastre més gros que ambdues Riberes conegueren i recorden) fins a la zona d'esplai de l'Esgoletja.
L'Ajuntament, amb molt bon criteri (crec jo), al costat del Xúquer ha adequat una ampla zona on veïns i visitants poden gaudir de les límpides i cristallines aigües del riu. Els que som de la "baixa" Ribera Baixa, en contemplar la seua claredat, transparència i neteja, ens costa creure que es tracta del mateix Xúquer, el qual ens arriba farcit de tot allò que cau al llarg del seu decórrer.

A l'entrada/eixida del poble...

Nevera?

Ací igual tens seguir recte (més fàcil) que girar a l'esquerre (un poc més complicat): amb dos acaben juntant-se als pocs metres...

Bona part de les pedres de la part superior havien caigut: les vaig tornar a amuntonar. Si han tornat a caure, torneu a fer-ho... :D

Agafeu a la dreta, per la pista. A partir d'ací no hi ha arbres on amagar-se del sol.

A la dreta, la que baixa...

Alerta! Es deixa el Camí del Bancal Roig per a continuar per la carretera. Cal agafar a l'esquerre i seguir-la uns pocs metres per arribar al Camí de la Ceja. Pot ser el punt més perillós perquè dóna a una corba on no hi ha visibilitat, però si "s'estira l'orella" se sap si venen vehicles o no (salvat que siguen elèctrics...).

Accès al Camí de la Ceja.

A l'esquerre, llevat que vulgueu veure la caseta...

Seguir de front, com indiquen els senyals!!!!

Continuar per la Senda de la Costa.

No abandonar la pista de terra.

Ara deixem la pista girant a la dreta, direcció Sumacàrcer. Hi ha una ampla esplanada on poder descansar i repondre forces, encara que no massa ombrívola. Als pocs metres tornem a entrar en una senda amb abundant vegetació que ens permet refugiar-nos del sol.

Inici de la baixada cap a la Font de Bartolo, però ni cas, nosaltres seguim pel camí principal. La senda que s'està emprant per a arribar a Sumacàrcer és tota ella semblant a la que s'aprecia a les fotografies: lloses de pedra i ombra.

No sé molt bé què és, però sembla el dipòsit de l'aigua del poble. Es queda a la nostra dreta tal com anem anant.

Abandonar el camí formigonat i girar a l'esquerre accedint a la senda. És el tram més complicat de tota la ruta: desnivell un poc més accentuat, senda no massa definida i pedres soltes. Per sort és un centenar de metres que permeten acurtar la ruta cap al Camí de l'Algoletja.

Afores de Sumacàrcer, direcció a l'Àrea recreativa de l'Illa de l'Agoletja/Esgoletja...

NO GIREU A LA DRETA!!!! No duu enlloc. Volíem veure si trobàvem un amagatall que acurtara el camí però dóna a una séquia ampla.

Ja hem arribat: senyalització correcta i aclaridora d'allò que pot passar! Els perills del riu són evidents: hi ha un enorme remolí que s'endú el que siga per davant. Això si, l'aigua cristallina a més no poder i una àmplia zona d'esplai.

• Foto von Vinolo

Vinolo 16.08.2019

Amigo Miguel, la ruta parecer ser una pasada pero explicada en castellano seria la leche ya, y mas si la quiere descargar alguien como yo, que primero me gusta leer los comentarios para no tener sorpresas el dia que quiera realizarla y mas si voy con compañeros de ruta. Wikiloc tiene compañeros en todo el mundo. Aplicate, un saludo.