3,6
7,2

angezeigt 123 Mal, heruntergeladen 8 Mal

bei Vilaflor, Canarias (España)

Pittige wandeling vanuit het mooie bergdorpje Vilaflor ( parkeerplaats aan de kerk ) naar de Paisaje Lunar ,deze fel beige puinsteenzuilen rijzen als minaretten uit de helling aan beide zijden van de Barranco de las Arenas. Vanaf de plaza in Vilaflor gaat het even naar beneden tot in de Barranco del Chorrillo maar vanaf daar gaat het gestaag omhoog ....nog even de Barranco de las Mesas overwinnen ....we kruisen de Pista Madre del Agua ( brede zandweg ) en klimmen op de camino verder over een bergrug omhoog .... langzamerhand zal het landschap heel wat variatie ondergaan .. door erosie bewerkte rotsen ... grote lavakogels .. maar aan het uitzichtpunt met infobord heb je een mooi zicht op het Paisaje Lunar ( wij zijn hier even naar beneden gegaan om betere foto's te nemen maar het is verboden om het natuurwonder te betreden)
Het wandelpad buigt nu naar rechts en flaneert wat op en neer tussen de lavarestanten om uiteindelijk licht te dalen door een dennenbos, verder richting Madre del Aqua/Pista Madre del Aqua ....het pad loopt hier langs de piste en zal het af en toe raken .... de laatste bocht hebben wij nt afgesnden en hebben gewoon de piste gevolgd tot we links het pad naar Barranco de la Mesas zijn ingeslagen ( dezelfde weg als heenweg )...... verder naar Villaflor .